سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشگیری اجتماعی از ارتکاب جرایم زیست محیطی، مهمترین دغدغه محیط بانان

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور در سفر به سیستان و بلوچستان در بازدید از پاسگاه‌های محیط بانی استان با جمعی از محیط بانان این استان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سرهنگ جمشید محبت خانی فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست همراه با مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، از منطقه شکار ممنوع بلبل آب شهرستان زاهدان و پاسگاه محیط بانی نصرت آباد بازدید و با محیط بانان دیدار و گفتگو کرد.

محبت خانی در این بازدید از تلاش‌های ارزشمند محیط بانان که با حداقل امکانات و تجهیزات در دورترین و صعب العبور‌ترین مناطق کشور از محیط زیست و حیات وحش این مرز و بوم حفاظت و حراست می‌کنند قدردانی کرد و کار محیط بانی را از افتخارآمیز‌ترین مشاغل در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست.

سرهنگ جمشید محبت خانی با حضور در اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در جمع محیط بانان استان گفت: محیط بانان فقط شکاربان نیستند بلکه یک محیط بان در شرایط کنونی محیط زیست کشور باید هم آگاه به مباحث آموزشی و هم از شرایط اجتماعی منطقه خود اطلاع داشته باشد و از مهمترین برنامه‌های محیط بانان این باشد که مردم را در امر حفاظت از محیط زیست همراه کنند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست در بخش دیگری گفت: تاکید سازمان حفاظت محیط زیست و یگان حفاظت محیط زیست کشور بر این است که اقدامات پیشگیرانه اجتماعی در راستای کاهش جرایم زیست محیطی در برنامه‌های محیط زیست گنجانده شود و شرایطی را ایجاد کنیم که هزینه اجتماعی ارتکاب جرم برای مجرم بالا برود.

ادارات کل حفاظت محیط زیست استان‌ها در همین راستا طرح یک ساعت با محیط بان را به طور جدی در مدارس و مهد کودک‌ها پیگیری کرده و از کودکی فرزندان این مرز و بوم را با مخاطرات و ارزش‌های زیست محیطی آشنا کنند و امیدواریم به شرایطی دست یابیم که هر ایرانی یک محیط‌بان باشد.

وحید پورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان نیز ضمن ارائه گزارشی از وضعیت محیط زیست استان گفت: استان سیستان و بلوچستان یکی از پهناورترین استان‌های کشور است و دارای ۱۳ منطقه تحت مدیریت میباشد از نظر کمی تعداد نیرو‌های محیط بانان استان بسیار کم است، اما همین تعداد بسیار کم با حداقل امکانات عملکرد کیفی خوبی داشته اند.

پورمردان افزود: رویکرد محیط بانان این استان بیشتر بحث پیشگیری از تخلفات زیست محیطی با استفاده از توان ریش سفیدان، سران طوایف، نیرو‌های مردمی و تربیون‌های نماز جمعه و ائمه جماعات بوده و مسائل آموزشی بطور جد در دستور کار همکاران یگان حفاظت محیط زیست استان است.

این بازدید در بخش دوم و جنوب استان همچنان ادامه خواهد داشت.

 

انتهای پیام/پ

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور در سفر به سیستان و بلوچستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.