سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران:

صادرکنندگان باید سعی کنند با صادرات، چرخه تولید تکمیل شود

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران گفت: صادرکنندگان باید سعی کنند با صادرات، چرخه تولید تکمیل شود و ارز صادراتی از طریق تامین مواد اولیه و تجهیزات به کشور بازگردد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمد رضا مودودی سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران در مراسم تجلیل از صادرکنندگان خراسان رضوی گفت:هزینه کرد ۲۵ هزارمیلیاردتومانی دولت در حوزه رونق تولید باید اثر خود را در حوزه صادرات نشان دهد.

وی افزود: در طول تاریخ ۴۰ ساله انقلاب دولت‌ها همواره از کارآفرینان حمایت کرده اند و به همین خاطر در ۲۰ سال گذشته کشور ما دو هزار درصد رشد صادراتی را تجربه کرده است و در شرایط تحریم نیز کارآفرینان و صادرکنندگان باید از دولت حمایت کنند.

مودودی  با بیان اینکه صادرکنندگان باید از نگاه دولت به صادرات نگاه کنند گفت: مشکلات زیر ساختی عمیق در کشور وجود دارد به عنوان مثال اقلام صادراتی کشور بسیار محدود است و وظیفه ذاتی سازمان توسعه تجارت ایران توانمند کردن و بین المللی نمودن شرکت‌های داخلی کشور است.

افروز بهرامی مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران نیز در این مراسم گفت: هیچ راهی موثرتر از صادرات برای حمایت از کالای ایرانی وجود ندارد.

وی افزود: صندوق ضمانت صادرات ایران ریسک‌های سیاسی و تجاری صادرکنندگان را پوشش می‌دهد و در شرایط تحریم بسته‌های ویژه‌ای را برای آنان طراحی کرده است که از آن جمله بیمه نامه‌های خاص صادراتی است.

مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران اظهار داشت: صادرکنندگان ایرانی در شرایط تحریم به دنبال فروش نقدی هستند و در واقع بازار را به رقبایی که به شکل اعتباری کالا‌های خود را می‌فروشند واگذار می‌کنند و در این شرایط صندوق ضمانت صادرات ایران خدمت جدیدی را ارائه داده است که آن خرید دین اسناد صادراتی است تا این نقیصه برطرف شود.

بهرامی گفت: این صندوق همچنین تسهیلات سرمایه در گردش به صادرکنندگان تخصیص می‌دهد که بهره آن در بخش ریالی ۲ درصد و در بخش ارزی یک درصد کمتر از حد معمول است.

وی افزود: ۹۰ درصد صادرکنندگان خراسان رضوی صندوق ضمانت صادرات ایران را نمی‌شناسند و امیدواریم صادرکنندگان نمونه استانی دست کم یک بار به این صندوق مراجعه کنند و مطمئن هستیم که ناراضی و دست خالی بر نخواهند گشت.

انتهای پیام // ف. م
 
 

برگزاری مراسم تجلیل از صادرکنندگان خراسان رضوی 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.