سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت 930 تشکل مردم نهاد در کشور

930 تشکل مردم نهاد در حوزه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در زمینه حفاظت ، رونق و توسعه این بخش ها فعالند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، تاجیک مدیرکل دفتر تشکل ها ، سمن ها و انجمن های مردم نهاد سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور در دوره آموزشی گردشگری پایدار در بیرجند گفت: از ابتدای سال برای دو سوم سمن های فعال در این زمینه دوره های آموزشی توانمند سازی جوامع محلی و تشکل های مردم نهاد را با هدف حفاظت از جاذبه ها و رونق گردشگری برگزار کرده ایم و تا پایان سال نیز برای همه استان ها این دوره های توانمندسازی را برگزار می کنیم.

وی افزود: تشکل های مردم نهاد در حوزه های سه گانه میراث فرهنگی اثرگذاری عمیق اجتماعی دارند و می توانند نقاط قوت و ضعف در زمینه گردشگری را به مسئولان منتقل کنند.

تاجیک همچنین در زمینه جاذبه های گردشگری خراسان جنوبی گفت:  استان در حوزه های طبیعت گردی شاخص است و این می تواند ارزآوری خوبی برای استان و کشور داشته باشد.

مدیرکل دفتر تشکل ها ، سمن ها و انجمن های مردم نهاد سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور در دوره آموزشی گردشگری پایدار در بیرجند اظهار کرد: خراسان جنوبی جزو استان هایی است که بناهای تاریخی آن به خوبی حفظ شده و آثار تاریخی ، محصولات راهبردی مانند زعفران و کویر در این استان جاذبه های شاخصی برای گردشگری است.

وی نیز درخصوص اهداف برگزاری دوره آموزشی توانمند سازی جوامع محلی و تشکل های مردمی گفت: این دوره آموزشی با هدف پایدار کردن گردشگری در استان با دادن آموزش هایی مانند مهمانداری ، جذب گردشگر ، بازاریابی ، معرفی جاذبه ها و صنایع دستی از سوی این افراد امروز و فردا برگزار می شود.

رمضانی افزود: هم اکنون در استان 9 تشکل در حوزه های سه گانه میراث فرهنگی فعال است که تلاش می کنیم تا پایان سال به دو برابر افزایش یابد.

وی گفت: از ابتدای سال تاکنون در استان ورود گردشگران خارجی در مقایسه با مدت مشابه پارسال 25 درصد افزایش یافت.

انتهای پیام/ ط ا

فعالیت9 تشکل در حوزه های سه گانه میراث فرهنگی 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.