سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سروری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اصلاح‌طلبان نمی‌توانند نقش خود را در روی کار آمدن دولت روحانی کتمان کنند

عضو جمعیت رهپویان گفت: جریان اصلاح طلب نمی‌تواند نقشی که در به قدرت رسیدن دولت روحانی داشتند را کتمان کنند.

پرویز سروری، عضو جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران در اشاره به اظهارات انتقادی موسوی خوئینی‌ها درباره  هاشمی رفسنجانی گفت: آقای موسوی خوئینی‌ها صداقت نشان داد و واقعیت مسئله را بیان کرد چراکه اختلافات بسیار جدی بین جریان اصلاح‌طلب و هاشمی وجود داشت و در مجلس ششم اصلاح‌طلبان بدترین نسبت‌ها را به آقای هاشمی دادند.

سروری در ادامه افزود: مطابق با داستان مجلس ششم، آرای آن، تقلبات گسترده که در انتخابات صورت گرفت و تاج‌زاده مجری آن انتخابات بود که واقعیت روابط اصلاح‌طلبان با آقای هاشمی را نشان می‌دهد و در واقع همان مسئله‌ای است که خوئینی‌ها به آن اشاره کرده است.

وی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان به دنبال قدرت هستند، خاطرنشان کرد: به نظرم رابطه آن‌ها با هاشمی مبتنی بر رسیدن به اهداف خودشان بود و به عنوان یک وسیله از هاشمی استفاده کردند.

عضو جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: از نظر من مبانی اختلافات جدی بین هاشمی و اصلاح‌طلبان وجود داشت، اما هر دوی آن‌ها به این نتیجه رسیدند که باید برای مقابله با جریان انقلاب به یک ائتلافی دست بزنند و این ائتلاف با مدیریتی که هاشمی کرد سبد اصلاح طلب‌ها را به پای گزینه هاشمی آورد.

سروری اظهار کرد: نمی‌شود تاریخ را پاک کرد، جریان اصلاح طلب نمی‌تواند نقشی که در به قدرت رسیدن دولت روحانی داشتند کتمان کنند و فرار به جلو انجام دهند.

وی در ادامه اضافه کرد: واقعیت مجلس ششم به نوع ارتباط هاشمی و اصلاح طلب‌ها بازمی‌گردد و اظهارات خوئینی‌ها کاملا درست است لذا این نکته هم که جریان اصلاح طلب مهم‌ترین نقش را در به قدرت رسیدن دولت یازدهم و دوازدهم داشتند را نمی‌شود کتمان کرد.

سروری تاکید کرد: اصلاح طلبان باید پاسخگوی پیامد‌های دولت یازدهم و دوازدهم باشند در حالی که آنان می‌خواهند خود را از روحانی جدا کنند، زیرا معتقدند که دولت موفق و کارآمد نبود و سبد آرای اصلاح‌طلبان را ریزش داده و خواهد داد.

وی ادامه داد: با نزدیک شدن به انتخابات جریان اصلاح‌طلب می‌خواهند حالت اپوزیسیون علیه دولت را بگیرند و این القاء غیر ممکن را منعکس کنند که ما با دولت نیستیم، از نظر من دولت همه چیزش را از آرای اصلاح طلبان دارد و اگر اصلاح‌طلبان نبودند مطلقا دولت نمی‌توانست امروز دولت باشد

سروری در ارزیابی دفاع تمام قد روحانی از هاشمی خاطرنشان کرد: روحانی با عرصه سیاسی کاملا آشناست و خوب می‌داند اگر درست از مهره‌های موجود در دست دولت استفاده نکند، اصلاح‌طلبان می‌توانند تا پایان دولت مزاحمت‌های جدی را برای دولت ایجاد کنند.

وی ادامه داد: روحانی با روندی که امسال در سالگرد هاشمی نشان داد، تلاش کرد تا اصلاح طلبان را در مخمصه قرار دهد و آن‌ها یا به طور کامل از دولت خداحافظی کنند و یا اینکه اگر این کار را نمی‌کنند،  با دولت هم نباشند و اپوزیسیون باشند، علیرغم اینکه هم از قدرت آن استفاده کند و هم علیه دولت موضع‌گیری کند.

سروری در پایان خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی اصلاح‌طلبان در یک موضع مهم قرار گرفتند یا باید به طور کامل از دولت خارج شوند که مطمئنا همچین کاری نمی‌کنند و یا اینکه نمی‌توانند سود دولت را ببرند و ضرر و هزینه‌های آن را پرداخت نکنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.