یک فعال اصلاح‌‌طلب با تاکید بر اینکه شک نکنید که دولتی‌ها مجددا به سراغ اصلاح‌طلبان می‌آیند، گفت: روحانی از آنجایی که دیگر نیازی به رای اصلاح‌طلبان ندارد، کاری نمی‌کند، اما این اصلاح‌طلبان هستند که باید این رویه را آسیب‌شناسی کنند.


غریبانی: شک نکنید که دولتی‌ها مجددا به سراغ اصلاح‌طلبان می‌آیند/ زمان برای رد کردن مدیون بودن روحانی به اصلاح‌طلبان دیر استعلی محمد غریبانی، یک فعال اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های سیاسی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به گلایه روحانی از اصلاح‌طلبان و اظهارات اخیر واعظی گفت: به صراحت می‌گویم که دولت روحانی با حمایت و توانی که اصلاح‌طلبان گذاشتند، به مسند قدرت رسیده و زمان برای این ادعا‌ها  دیر است.

وی ادامه داد: جریاناتی که تحت عنوان تدبیر و امید و فراکسیون امید روی کار آمده‌اند، می‌خواهند پروبال بدنه اصلاح‌طلب را بچینند و این امر فرار از اصلاح‌طلبی و صدمه به اصلاح‌طلبان است.

این فعال اصلاح‌طلب تصریح کرد: این افراد از نام اصلاح‌طلبی فرار می‌کنند که این در شأن نمایندگان مجلس، دولت و حتی اعضای شورای شهر نیست چرا که اصلاح‌طلبان همت کردند و آن‌ها قدرت را به دست گرفتند.

غریبانی با ابراز تاسف از خنثی بودن و بی‌ارادگی جریان اصلاحات گفت: من از این متاسف هستم که جریان اصلاح‌طلبی در حال حاضر مورد بازیچه سیاستمداران فعلی شده است و در حال حاضر از طرف دوستان اصلاح طلب و سردمداران اصلاح‌طلب اراده‌ای نمی‌بینم که جدی به این مسائل بپردازند و به این نوع جوسازی‌ها و سخن‌پراکنی‌ها ورود پیدا کنند و پاسخ قاطع دهند.

وی با اشاره به اینکه بی‌ارادگی و خنثی بودن به جریان اصلاح‌طلبی صدمه زده است و بیشتر می‌شود، افزود: بحث قبول کردن یا رد آقای روحانی نیست، بحث این است که وقتی ما خنثی و بی‌حرکتیم همه افراد تمام ناتوانی و ضعف خود را بر سر اصلاح‌طلبان می‌شکنند، اما اصلاح طلب نباید بی‌اراده باشد و باید قاطع پاسخ دهد.

این فعال اصلاح‌طلب تصریح کرد: دولت و اکثریت نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر با حمایت اصلاح‌طلبان به روی کار آمدند، اما ناموفقند و هیچ یک از خواسته‌های اصلاح‌طلبان و مطالبات واقعی مردم و مشکلات را نتوانستند حل کنند و پاسخگو باشند.

غریبانی با کنایه به سخنان روحانی و باید‌های او گفت: اگر هر کسی در مسند قدرت باشد، نباید بگوید این کار باید بشود چرا که این امر دست خود شخص است و این درست نیست و اکنون می‌بینیم که مسائل اقتصادی، اجتماعی و سیاسی زمین مانده است و این آقایان اراده‌ای برای انجام آن ندارند که این امر به اصلاح‌طلبان صدمه زده است.

وی با بیان اینکه جریان اصلا‌ح‌طلبی به معنی اصلاح امور، قانون، سیاست و مسائل و ضوابط خارجی است، گفت: متاسفانه در مجلس و در دولت این امر را نمی‌بینیم و همین امر باعث شده سخن‌پراکنی‌ها زیاد شود.

این فعال اصلاح‌‌طلب با تاکید بر اینکه شک نکنید که دولتی‌ها فردا‌ها به سراغ اصلاح‌طلبان می‌آیند، افزود: آقای روحانی از آنجایی که دیگر نیازی به رای اصلاح‌طلبان ندارد، کاری نمی‌کند، اما این اصلاح‌طلبان هستند که باید در خانه خود جمع شوند و این رویه را آسیب‌شناسی کنند.

غریبانی در پایان تصریح کرد: پیشنهاد من این است که همه جریانات اصلاح‌طلبی باید در خانه اصلاح‌طلب جمع شوند و آن را دوباره بازسازی و نهادینه کنند و اجازه ندهند که از این به بعد اینگونه نشود که فردی رای و توانایی‌اش را از اصلاح‌طلبان بگیرد، اما زمانی که بر روی کار آمد، رویه اصلاح‌طلبی را فراموش کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار