سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

منتقدی که پشت پرده کنکور را افشا کرد + فیلم

یک منتقد کنکور با بیان اینکه "اگر آموزش خوب را از طبقات پایین دریغ کنیم آینده را برای آن‌ها از بین برده‌ایم"، پشت پرده این آزمون بزرگ را افشا کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید حسینی منتقد مافیای کنکور در برنامه تب تاب که شب گذشته از شبکه سه سیما پخش شد درباره مافیای کنکور اظهار کرد: پیشنهاد اول من این است که وارد دانشگاه نشویم و اگر ورود کردیم فقط برای علاقه به علم به دانشگاه برویم و علاقه و توقع را بر اساس علم جلو ببریم؛ در تمام کشورهای جهان رهایی از فقر و طبقات پایین یک راه بیشتر ندارد و آن آموزش خوب است.

حسینی ادامه داد: اگر آموزش خوب را از طبقات پایین دریغ کنیم، آینده را برای آن‌ها از بین برده‌ایم پس در نهایت آن‌ها باید یک کارگر بشوند؛ چهار عامل در ایران وجود دارد که از ۱۰ سال اخیر راه طبقات پایین را به آموزش بسته است، یعنی این چهار عامل وجود داشته است، اما در این ۱۰ سال شدت یافته است، به طوری که دانشگاه و مدرسه برای طبقات پایین بسته شده است.

مافیا به چه معناست؟

وی گفت: اگر کتاب فیزیک سوم دبیرستان را داشتم به وزیر آموزش و پرورش تقدیم می‌کردم و می‌گفتم آقازاده‌تان با این کتاب برود کنکور دهد، در نهایت ببینم آیا آقازاده در کنکور قبول می‌شود یا خیر؟ به این شرایط می‌گویند حضور مافیای کنکور، از یک کتاب تمرین فیزیک در کنکور۳ تست می‌دهند که اگر کتاب تست مافیای کنکور نداشته باشید نمی‌توانید به سوالات جواب دهید، برای موفقیت در کنکور باید حداقل ۲ میلیون داشته باشید تا کتاب بخرید.

چرا کتاب‌های درسی کم حجم شده است؟

این منتقد مافیای کنکور افزود: نکته‌ای که وجود دارد این است که چرا کتاب‌های درسی اخیر کم حجم و کتاب‌های کمک درسی بیشتر شده است؛ مگر در سال ۷۵ که ما کنکور دادیم کنکور وجود نداشت؟،برخی می‌گویند خصوصی‌سازی آموزشی وضع آموزش را بهتر کرده است، اما چرا نمره منفی در کنکور ۸۰ درصد شده است، آیا این نشانه بهتر شدن است؟

حسینی تشریح کرد: سایت سنجش  نشان می‌دهد فراوانی دروس کنکور در تمام درس‌ها ۱۰- تا ۱۰ است به این معنا که سیستم آموزش خصوصی ۱۰ - تا ۱۰ درصد است، یعنی اگر مدرسه نرویم صفر درصد یاد می‌گیریم و مدرسه برویم ۱۰ - می‌شویم؛ برای حذف مافیای کنکور نباید کنکور را حذف کرد چرا که فساد بیشتر می‌شود، آن چیزی که وجود دارد حذف سرمایه‌داری در کنکور است.

وی ادامه داد: چرا کودک دبستانی مجبور است کتاب کمک درسی بخرد؟ چون مطالب اصلی در کتاب درسی نیست، اگر این‌ها مافیا نیستند پس این اثرگذاری چه نام دارند؟ چرا اگر پول این کتاب‌ها را نداشته باشید قبول نمی‌شوید؟ یا اگر تبلیغات موسسات خصوصی در کشور صورت نگیرد اتفاقی می‌افتد؟ خیر.

چرا فرزندان اعضای هیئت علمی دانشگاه باید سهمیه داشته باشند؟

این منتقد مافیای کنکور گفت: مسئله دیگر در مافیای کنکور بحث سهمیه‌ها است؛ معاون دبیر شورای عالی ۱۹ سهمیه انتقال دانشگاهی دارد؛ به کسی که پدرش به جنگ رفته است سهمیه می‌دهیم، اما مسئله دیگر سهمیه برای اعضای هیئت علمی است و اینکه  چرا فرزند من باید سهمیه انتقالی داشته باشد، قانون اعطای سهمیه انتقال دانشگاهی به فرزندان هیئت علمی در سال ۱۳۸۸ در دیوان عدالت اداری کشور، در مصوبه هیئت وزیران حذف شده است اما اجرا نمی‌شود، تصور کنید ۸۰ هزار عضو هیئت علمی داریم یعنی اگر هر عضو ۲ فرزند داشته باشد ۱۶۰ هزار فرزند هیئت علمی می‌تواند انتقالی داشته باشد، مسئله دیگر در مافیای کنکور بحث دانشگاه‌های پولی و سهمیه‌ها است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
بردیا
۱۸:۳۶ ۲۶ دی ۱۳۹۷
خدا لعنت کنه مافیا
ناشناس
۱۵:۰۰ ۲۶ دی ۱۳۹۷
چنان رونق تحصیلی ایجاد میکنم...
ناشناس
۱۵:۰۰ ۲۶ دی ۱۳۹۷
چنان رونق تحصیلی ایجاد میکنم...