سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح گفتگو‌های فرهنگی در استان‌ها اجرا می‌شود

مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طرح گفتگو‌های فرهنگی با هدف حل اختلاف سلیقه و نظر‌ها در حوزه فرهنگ در استان‌ها اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علی غیاثی ندوشن در جمع خبرنگاران شهر بوشهر افزود: این طرح در تمام استان‌های کشور برنامه ریزی شده و به‌زودی روند اجرای آن آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: در مباحث اقوام و مذاهب و حتی در نگاه به مقوله فرهنگ و هنر و خیلی از موضوع‌های فرهنگی اجتماعی هر استان می‌تواند موضوع گفتگو‌های فرهنگی برای رسیدن به راهبرد و ابزاری برای حل مسئله باشد.

مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه اجرای برنامه‌های معاونت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری استان‌ها ادامه داد: در این زمینه جشنواره‌ها و رویداد‌های فرهنگی هنری که در گذشته در تهران برگزار می‌شد به سمت استان‌ها سوق داده شده است.

غیاثی ندوشن گفت: برای نمونه جشنواره فیلم فجر و همچنین جشنواره فیلم کودک و نوجوان که در چند سال گذشته تنها در تهران برگزار می‌شد بخش استانی آن‌ها راه افتاده است.

وی یکی از رویکرد‌های اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را توجه به استان‌ها و عدالت فرهنگی دانست و عنوان کرد: اعزام گروه‌های فرهنگی هنری به خارج از کشور و برگزاری هفته‌های فرهنگی به ویژه در استان‌های مرزی مورد تاکید ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است.

مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: هفته‌های فرهنگی بین استان‌های مختلف با هدف ایجاد تعادل فرهنگی در بین مناطق مختلف کشور، آشنایی مردم مناطق مختلف با فرهنگ‌های یکدیگر و نمایش آثار هنرمندان هر استان در استان‌های دیگر، هدف اصلی این رویکرد است.

غیاثی ندوشن گفت: دست‌کم ٢٠ درصد از اعتبارات معاونت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان‌ها سوق داده و هزینه می‌شود.

انتهای پیام/ک

توجه به استان‌ها یکی از رویکرد‌های اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.