سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مایه کوبی ۲۸۹ هزار دام علیه بیماری تب برفکی در شهرستان مهاباد

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد گفت: 289 هزار دام از ابتدای سال تاکنون علیه بیماری تب برفکی مایه کوبی شدند.

بایزید حسن پور رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت:۲۸۹ هزار دام
از ابتدای سال تاکنون  علیه بیماری تب برفکی واکسیناسیون شده است، که از این تعداد ۳۹ هزار و ۵۰۰ دام سنگین و ۲۱۰ هزار دام سبک بوده است.

حسن پور ادامه داد: رعایت اصول و ضوابط بهداشتی-قرنطینه‌ای، یکی از موارد اصلی در کنترل و پیشگیری از ابتلای دام‌ها به این بیماری است، افزود: دامداران این شهرستان باید از خرید و انتقال هرگونه دام فاقد گواهی بهداشتی خودداری و در صورت خرید دام، آن‌ها را حداقل به مدت ۲ هفته در محلی جداگانه نگهداری کنند، بهتر است در صورت مشاهده علایم مشکوک به این بیماری از ورود دام‌ها به دامداری جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه دامداران باید حوضچه‌های ضدعفونی در محل ورودی دامداری‌ها را فعال و خودرو‌های حمل شیر و علوفه که در حال تردد به دامدارای هستند را ضدعفونی کنند، افزود: باید از ورود افراد متفرقه به دامداری‌های خود جلوگیری و از رهاسازی فضولات دامی در اطراف دامداری و روستا‌ها خودداری کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد گفت: از تردد غیرضروری در میادین دام و مراکز جمع آوری شیر خودداری شود و در هنگام ورود به دامداری نسبت به تعویض لباس و چکمه اقدام کنند.

حسن پور افزود: دامداران در صورت مشاهده هرگونه علایم بیماری تب برفکی نظیر آبریزش از دهان، لنگش، زخم، و تاول در دهان، لثه، زبان و سم و تلفات دام‌های جوان مراتب را از طریق شماره تلفن‌های ۴۲۴۴۲۲۲۸ و ۴۲۴۴۲۲۲۹ به شبکه دامپزشکی مهاباد اطلاع دهند و با اکیپ اعزامی دامپزشکی همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/ه

واکسناسیون دام بر علیه بیماری تب برفکی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.