وی افزود: ایجاد امکانات رفاهی برای کشاورزان در مراکز خرید یکی از ضرورتها است که امسال باید این موضوع پیگیری و انجام شود.
سیف ادامه داد: رفتار خرید تضمینی گندم باید بهگونهای باشد که تحویل در مراکز دائم انجام شود تا هزینههای حمل مجدد و افت را متحمل نشویم تا کشاورزان هزینههای صرفهجویی شده را تحت عنوان کرایه حمل، دریافت کنند که تحقق این موضوع نیازمند اطلاعرسانی فراگیر است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر ارتقای کیفیت خرید تضمینی در سال آتی گفت: در صورت نیاز در تدوین دستورالعملها، محدودیتهای تحویل گندم به مراکز موقت و مقدار تحویل که به نفع کشاورزان خواهد بود قید شود و بستههای اطلاع رسانی به گندمکاران در این خصوص تهیه شود.
سیف ادامه داد: در شرکت بازرگانی دولتی ایران، سازمان تعاون روستایی و عوامل خرید باید در خدمت کشاورزان باشیم و سامانههای خرید را متناسب با الگوریتم رفتار خرید تضمینی گندم اصلاح کنیم.
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در پایان شیوه بهکارگیری عوامل تشخیص و ذی حسابی سال گذشته را در خرید تضمینی مطلوب، مؤثر دانست و گفت: امسال این نیروها برای ارائه خدمت استقبال خواهند کرد و تأکید من این است که برای تأمین نیروی انسانی از بهمن ماه فعالیت آموزشی و آمادهسازی انجام شود.
انتهای پیام/