کشاورز از ثبت ۹ هزار برند کودی در کشور خبر داد و گفت: با توجه به شرایط تحریم وضعیت تامین و تدارک کود قابل قبول است.

۹  هزار برند کودی در کشور به ثبت رسید به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس کشاورز معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه تخصصی نهاد‌ه های کشاورزی با اشاره به اینکه شرایط کود کشور از نظر مواد مغذی و نگهدارنده مناسب است اظهار کرد: با توجه به شرایط مساعد کود کشور، از تلاش‌های بخش خصوصی کمال تشکر و قدردانی را دارم.

وی از ثبت ۹ هزار برند کودی در کشور خبر داد و گفت: با توجه به شرایط تحریم وضعیت تامین و تدارک کود قابل قبول است و هیچ مشکلی وجود ندارد به طوری که در حد سال گذشته واردات صورت گرفته است.

کشاورز ادامه داد: با توجه به آن که دولت به دلیل محدودیت منابع، وارد تجارت اصلی کود نشده است اما وضع تدارک و تامین کود از سوی بخش خصوصی مناسب است و همواره انتظار می‌رود که مسئولان ذیربط تلاش بیشتری در این باره داشته باشند.

 وی با بیان اینکه در هیچ شرایطی حتی جنگ های رسمی، غذا را تحریم نمی‌کنند افزود: هرچند شرایط فعلی سخت است اما لاینحل نیست.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: با توجه به آن که بنده آمار روزانه واردات و صادرات را رصد می‌کنم از این رو چند توصیه برای شرایط تحریم پیش آمده دارم که همه باید در این شرایط مراقب باشند.

وی در توصیه‌هایی درباره شرایط تحریم گفت: دولتی ها و خصوصی ها باید با تعامل  بیشتری کار را پیش ببرند،دوم این که در ارتباط با بخش خصوصی  روش‌های نظارتی و خشونتی را برای آخرین گام برمی داریم و همواره اصل را بر اعتماد می‌گذاریم چرا که شرایط آنقدر سخت است که می‌تواند ما را از کوره به در کند.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به این که در تدارکات و تامین نهاده ها باید اقدام بیشتری صورت بگیرد افزود: با توجه به موجی که ترامپ ایجاد کرده است با تامین نهاده ها باید از این فضا  بگذریم تا برای هیچ یک از فعالان نگرانی ایجاد نشود.

کشاورز ادامه داد: اروپایی‌ها خواهان کمک به ایران هستند، فعالان بخش خصوصی باید از این فضا استفاده کنند و ما هم هر کاری لازم باشد انجام می‌دهیم.

وی با تاکید بر استفاده از تکنولوژی های جدید گفت: باید مشکلات را حل کنیم ضمن آن که انجمن‌ها ۲ تا ۴ موضوع را در نظر داشته باشند و آن را تا رسیدن به راه حل مناسب به صورت جد دنبال کنند.

واردات ۲۲ هزار تن سم در ۹ ماهه امسال/ بخش کشاورزی شامل تحریم نیست

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران در مورد آخرین وضعیت محصول سالم اظهار کرد: استاندارد محصول سالم در کشور ما نسبت به اروپا ۷ برابر سخت گیرانه‌تر است به طوریکه امسال با آزمایش از ۵۰۰ محصول از جمله گندم، سیفی‌جات، خیار و سیب زمینی دریافتیم که انحراف ما از نیمی از کشور‌ها کمتر است.

وی درباره آرسنیک برنج گفت: اگر آرسنیک برنج در کشور تا ۱۵ صدم درصد باشد حد مجاز آن در کشور ما ۵ صدم درصد است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی از واردات ۵ هزار و ۵۰۰ تن بذر چغندر قند خبر داد و گفت: بر اساس آمار در شهریور، مهر و آبان امسال به اندازه سال قبل بذر وارد کرده‌ایم و کاهش سطح زیر کشت در این باره نداشته ایم.

وی درباره اینکه پس از قطع شدن روابط با چین و هند سم و کود مورد نیاز خود را چگونه تامین می کنیم بیان کرد: سالانه ۲۸ هزار تن سم نیاز داریم که در ۹ ماه امسال، ۲۲ هزار تن از این میزان را وارد کرده ایم ضمن آن که مشکل تحریم در بخش کشاورزی وجود ندارد.

گفتنی است؛ ششمین مراسم افتتاحیه نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی از ۲۵ تا ۲۸ دی ماه در بوستان گفتگو دایر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار