سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز طرح ملی "غربالگری سلامت افراد بالای ۳۰ سال در استان

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از آغاز طرح ملی "غربالگری سلامت افراد بالای ۳۰ سال در استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،رضا پور میرزا مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از اجرای طرح ملی "غربالگری سلامت افراد بالای ۳۰ سال از ۲۲ تا ۲۶ دیماه همزمان با هفته پرستاری در سطح کشور خبر داد و گفت : طرح بصورت مشترک و با همکاری سه معاونت درمان، بهداشت و معاونت پرستاری وزرات بهداشت اجرا میشود.

وی گفت : در این طرح پایش سلامتی افراد مراجعه کننده به مراکز درمانی در سطح بیمارستان‌های خصوصی و دولتی انجام میشود و دربخش دیگری از این طرح این پایش سلامت توسط معاونت بهداشتی در سطح روستا‌ها نیز انجام میشود.

این مسئول خاطرنشان کرد: هر یک از معاونت‌های وزارت بهداشت برنامه مخصوص به خود را در این طرح برعهده دارند و در این بین، معاونت پرستاری بحث پایش سلامت افراد بالای ۳۰ سال در زمینه فشار خون بالا و اضافه وزن (تعیین شاخص توده بدنی) را برعهده دارد.

پورمیرزا افزود: چنانچه افراد غربال شده در این طرح مشکل فشار خون بالا یا اضافه وزن داشته و نیاز به ویزیت پزشک داشته باشند، کار ویزیت آن‌ها بصورت رایگان انجام خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب استان در زمینه بیمار‌ی های غیرواگیر، گفت: از جمله این بیماری‌ها فشار خون بالاست و اجرای طرح‌های غربالگری میتواند به شناسایی این بیماری‌های خفته در افراد کمک کند .

 

 

انتهای پیام/د

آغاز طرح ملی "غربالگری سلامت افراد بالای ۳۰ سال بصورت مشترک و با همکاری سه معاونت

 

برچسب ها: اخبارپزشکی ، سلامت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.