سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترکیه تجهیزات نظامی بیشتری به مرز سوریه اعزام کرد

بنا به گزارش خبرگزاری‌های ترکیه، آنکارا امروز، شنبه تجهیزات نظامی و خودروهای زرهی بیشتری را به استان ختای در مرز سوریه اعزام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بنا به گزارش خبرگزاری‌های ترکیه، آنکارا امروز شنبه تجهیزات نظامی و خودروهای زرهی بیشتری را به استان ختای در مرز سوریه اعزام کرد.

این دومین روزی است که آنکارا به تقویت حضور نظامی خود در مرزهای نزدیک به استان ادلب در شمال سوریه، آخرین شهر باقی مانده در دست معارضان مسلح سوری، می‌پردازد. روز گذشته یک منبع امنیتی ترکیه اعلام کرد ارتش این کشور در حال استقرار نیروهای خود در داخل و خارج از این منطقه است.

ماه گذشته رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، اعلام کرد در صورتی‌ که آمریکا شبه نظامیان کُرد گروه «ی پ گ» را مجبور به ترک این منطقه نکند، آنکارا آماده است تا عملیات نظامی جدیدی را علیه آن‌ها در شمال سوریه آغاز کند. با این حال رئیس جمهور ترکیه سپس اعلام کرد عملیات نظامی نیروهای این کشور، پس از گفتگوی او با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به حالت تعلیق درآمده است.

مداخله نظامی ترکیه در سوریه که با عنوان عملیات «سپر فرات» شناخته می شود، از 24 دسامبر سال 2016 از منطقه غربی رود فرات و بین مرز ترکیه و سوریه آغاز شد و معارضان مسلح مورد حمایت ترکیه توانستند با تصرف مناطق تحت کنترل داعش به جرابلس نفوذ و آن را تصرف کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، سوریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.