سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تامین ۲۳ هزار انشعاب برق اسکان اضطراری و موقت در مناطق زلزله‌زده

معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه از تامین ۲۳ هزار انشعاب برق اسکان اضطراری و موقت در مناطق زلزله‌زده خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،مهراد سالاری معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه گفت : اگر چه این زلزله بسیار مهیب مصیبت سختی را به استان وارد کرد اما با همت همه خوبان این ضایعه برای استان تبدیل به یک فرصت شد.

وی گفت : حدود ۱۰۴ هزار واحد مسکونی طی چند ثانیه آسیب دید و ۱۱ هزار میلیارد تومان هزینه برای دولت در شرایط تحریم و مشکلات اقتصادی به بار آورد.

معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه بیان کرد: با همت دولت و زحمات مردم در سراسر کشور کوچکترین مشکل مالی عملیات بازسازی صورت گرفت.

وی گفت: تا کنون ۵۹ هزار واحد مسکونی تعمیری تکمیل شده و همچنین ۲۲ هزار و ۹۸۱ واحد از واحدهای تخریبی احداث شده است و این نشان می دهد که عملیات بازسازی بسیار موفق عمل کرده است.

سالاری با بیان اینکه مابقی واحدهای آسیب دیدا در مراحل مختلف عملیات ساختمانی است، بیان داشت: طی یک برنامه ریزی قرار شد کار تعمیر و احداث واحدهای روستایی تا پایان شهریور امسال و واحدهای مسکونی شهری تا پایان سال ۹۸ به پایان برسد.

وی ادامه داد: الان بیش از ۲۲ هزار واحد مسکونی در روستاها بازسازی شده است و این نشان می دهد که از فرصت زلزله استفاده شده و بسیاری از منازلی که نیاز به بازسازی داشته نیز مرمت شده است.

معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه از مقاومت بالای ابنیه بازسازی شده در مناطق زلزله زده خبر داد و ادامه داد: این امر نشان از دلسوزی مسئولین دارد.

وی همچنین از خدمات ارائه شده توسط خانواده وزارت نیرو در زلزله کرمانشاه سخن گفت و تصریح کرد: هر بار استان کرمانشاه در پی زلزله های شدید لرزید شاهد بودیم که بلافاصله پس از مدت کوتاهی برق مناطق وصل می شد.

سالاری افزود: حدود ۲۳ هزار انشعاب برق اسکان اضطراری و موقت را ضمن رعایت کلیه نکات ایمنی تامین کرد.

وی عنوان کرد: تا کنون پوشش توزیع برق در تمام روستاها انجام شده لذا باید به سمت کیفیت حرکت کنیم و کانالهای تاسیساتی متمرکز با استفاده از تکنولوژی نوین را راه اندازی کنیم.

معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه سیم کشی ها به روش سنتی سیمای شهر را بسیار بد جلوه می دهد، اظهار داشت: سرانه هزینه برق کشی برای نقاطی با جمعیت کم بسیار زیاد است باید با استفاده از تکنولوژی جدید بتوانیم برای این مناطق برق تولید کنیم و هزینه دولت را پایین بیاوریم .

 

 

انتهای پیام/د

تا کنون ۵۹ هزار واحد مسکونی تعمیری تکمیل شده است

 

برچسب ها: بازسازی ، زلزله
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.