اگر این اظهارات حقیقت داشته باشند، این کراس اوور کوچک مجهز به پلتفرم MEB میشود که به صورت اختصاصی برای خودروهای الکتریکی طراحی شده است. با بهرهگیری از این پلتفرم، فضای مناسب و کافی درنظر گرفته شده برای باطریها سبب ارائه فضای بیشتر نسبت به فولکس واگن T-Cross در کابین خودرو میشود. براساس شنیدهها قرار است یک پک ۴۸ کیلوواتی از باتریهای لیتیومی در این خودرو استفاده شود که با توجه به وزن کم خودرو، برای دستیابی به محدوده پیمایش ۳۳۰ کیلومتر مناسب ارزیابی میشود.
همچون نسخههای الکتریکی کیا نیرو و هیوندای Kona، کراس اوور برقی فولکسواگن نیز از سیستم انتقال نیرو به تنها دو چرخ بهره میبرد. البته با توجه به گزارشهای منتشر شده، انتقال نیرو به جای چرخهای جلو به چرخهای عقب صورت میپذیرد. با این تفاسیر مشخصاً این شرکت برنامهای برای تولید یک نسخه چهارچرخ متحرک پرمصرفتر با اندک تواناییهای آفرودی نخواهد داشت.
اگر این پروژه کلید بخورد، کراس اوور الکتریکی فولکس واگن در اوایل دهه ۲۰۲۰ در سایت تولید خودروی این شرکت در شهر اِمدِن آلمان آغاز خواهد شد.
بیشتر بخوانید: فروش اتومبیل هیبریدی و کممصرف XL1 پس از پنج سال با قیمتی مناسب +تصاویر
انتهای پیام/