طبق گزارش بلومبرگ، هوآوی اعلام کرده که این اشتباه خارج از بخش کنترل فضای مجازی این شرکت رخ داده، اما بنا به دلایلی تصمیم دارد تا دو کارمند بخش بازاریابی این شرکت را تنبیه کند. این مجازات شامل ۵۰۰۰ یوان چین معادل ۷۰۰ دلار جریمه به همراه تنزیل رتبه و محروم شدن از ارتقاء رتبه و پاداش در طول ۱۲ ماه آینده است.
بر اساس اعلامیهای که منتشر شده یکی از کارمندان جریمه شده، رئیس بخش بازاریابی دیجیتال است. در ضمن شرکت هوآوی در نامهای تمام کارمندان خود را سرزش کرده و این اتفاقات را غیرقابل بخشش خوانده است. در این نامه آمده که چنین اتفاقاتی باعث نمایش عیوب و اشتباهات در فرایند کار و مدیریت شرکت است و نباید رخ دهد.
اما قبلا شرکتهای بزرگ تولید کننده تلفنهای هوشمند مانند سامسونگ و اپل نیز از این دست اشتباهات در اکانتهای رسمی خود کردهاند. برای مثال چندین بار پیامهای تبلیغاتی شرکت سامسونگ در توئیتر توسط گوشی شرکت رقیب یعنی آیفون ارسال شده بود. خود شرکت اپل نیز یکبار پیام تبلیغاتی اپل موزیک را با یک دستگاه اندرویدی ارسال کرده بود. اما بزرگترین سوتی در شبکههای اجتماعی به تیم کوک مدیرعامل اپل بازمیگردد. چند سال پیش تیم کوک تصویری را در فضای مجازی منتشر کرد که نشان میداد او در حال بازرسی یکی از خطوط تولید شرکت اپل است، اما کاربران به زودی متوجه نکتهای شدند که بعدا برای اپل دردسر ساز شد.
صفحه مانیتور کامپیوترهایی که در خط تولید فعال بودند در تصویر مشخص بود و جالب است که این رایانهها به جای مک از سیستم عامل مایکروسافت یعنی ویندوز استفاده میکردند.
بیشتر بخوانید: قیمت مناسب محصولات هوآوی و شیائومی، سامسونگ را مجبور به تولید سری M کرد
انتهای پیام/