وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی راه اندازی و بلیت فروشی ناوگان ریلی را بر عهده دارد تاکید کرد: قطار باید در بازه زمانی مشخص حرکت کند تا مسافران از آن استقبال کنند؛ چرا که در صورت استقبال نکردن مسافران، بخش خصوصی متضرر می شود.
تقی زاده اظهار داشت: از سوی دیگر قطار مسافربری به ناوگان نیاز دارد که با توجه به شرایط کنونی ارز، تامین واگن و لوکوموتیو سخت است.
وی ادامه داد: در حال حاضر یک روز در میان قطار همدان - مشهد حرکت دارد و تاکنون استقبال خوبی از آن صورت گرفته است.
مدیرکل راه آهن غرب کشور با اشاره به اینکه اکنون این اداره کل در ایستگاه راه آهن رباط همدان مستقر است گفت: برای سهولت در انجام کارهای سازمانی، تا پایان ماه ساختمان این اداره کل به داخل شهر همدان منتقل می شود.
وی با بیان اینکه 21 مرکز راه آهن در کشور وجود دارد افزود: خط ریلی پرند تا همدان و همدان تا سنندج زیر نظر اداره کل راه آهن غرب کشور مدیریت می شود و مدیریت خطوط ریلی اراک به ملایر و ملایر به کرمانشاه را استان مرکزی به عهده دارد.
تقی زاده عنوان کرد: خطوط ریلی به طور معمول از چند استان عبور می کنند و ممکن است برخی از استان ها همچون همدان دارای 2 خط ریلی باشند که مدیریت آن ها جدا است.
وی گفت: قطعه نخست راه آهن همدان - ملایر در حال ساخت است و پیمانکار آن زیر نظر شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور مشغول به کار هستند.
طرح احداث راه آهن همدان - تهران در سفر پر خیر و برکت رهبرمعظم انقلاب در سال 83 به همدان مصوب شد.
نخستین قطار مسیر همدان - مشهد نیز تیر ماه سال گذشته با حضور حدود 150 تن از خانواده های شهدا، ایثارگران و اصحاب رسانه استان همدان عازم مشهد مقدس شد.
انتهای پیام/د.ا
منبع: ایرنا