سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درس‌هایی از زلزله کرمانشاه در اراک / زلزله کرمانشاه اولین زلزله مهندسی

همایش درس‌هایی از زلزله کرمانشاه در دانشگاه صنعتی اراک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ به همت سازمان نظام مهندسی و دانشگاه صنعتی اراک گردهمایی درس‌هایی از زلزله کرمانشاه در دانشگاه صنعتی اراک برگزار شد.

در این همایش رئیس نظام مهندسی استان مرکزی، فرخ نیا کارشناس ساختمان و امری مسئول کمیسیون محاسبات استان مرکزی با تحلیل زلزله کرمانشاه درس‌هایی از این زلزله را تشریح کردند.

سابقی رئیس نظام مهندسی استان مرکزی در این همایش گفت: زلزله‌ها هزینه‌های مالی و جانی رو به انسان تحمیل می‌کنند.

سابقی با بیان اینکه زلزله کرمانشاه از هر نظر با زلزله‌های دیگر کشور فرق دارد و حائز اهمیت است افزود: در زلزله کرمانشاه ۶۲۱ نفر کشته، ۱۰ هزار نفر مجروح و هفتاد هزار نفر بی خانمان شدند.

زلزله کرمانشاه اولین زلزله مهندسی نامگذاری شده

وی اضافه کرد: زلزله کرمانشاه اولین زلزله مهندسی نامگذاری شده است که گستره وسیعی از ساختمان‌ها را به آزمایش گذاشته و درس و تجربه‌ای برای سازمان نظام مهندسی است.

فرخ نیا کارشناس ساختمان هم در این همایش گفت: در زلزله کرمانشاه بین خطر نسبی زلزله‌ها و لرزه خیزی مناطق کرمانشاه تفاوت چشمگیری بود و تمام مراکز لرزه نگاری رکورد‌ها و مختصات را ۷/۳ زلزله را ثبت کردند.

فرخ نیا افزود: خرابی در سازه‌های فلزی، خرابی در سازه‌های بتنی، خرابی در دیواره‌های غیرسازه‌ای و نما‌ها، ساختمان‌ها با تخریب کامل، ساختمان‌ها بدون خرابی جدی یازه‌ای و پابرجا، وضعیت ساختگاه و بستر فونداسیون ۷ گزارش از ۷ بخش از خسارت‌های وارد شده بر کرمانشاه هستند.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.