سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور:

بیش از ۶۸ درصد از کودکان کار پایتخت غیر ایرانی هستند

مسعودی فر گفت: بیش از ۶۸ درصد از کودکان کار پایتخت غیر ایرانی و غیر مجاز هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور صبح امروز (چهارشنبه) در تشکل ملی حوزه کودکان کار و خیابان که برای ساماندهی در استان تهران برگزار شد، اظهار کرد: در خصوص موضوع کودکان کار و خیابان باید دو اقدام کلان در کشور انجام شود.

وی با بیان اینکه یکی از این اقدامات در سطح کلان و دراز مدت سیاست‌های فقرزدایی و پیشگیری از فقر مزمن در کنار فقر حاد است، افزود: پیشنهاد ما برای دومین کاری که باید به صورت فوریتی در تهران و سایر کلانشهر‌ها انجام شود، نقشه‌ای فراکنشی از بچه‌های کار و خیابان است.

مسعودی فرید گفت: بر این اساس با همکاری سازمان‌های مردم نهاد و منطقه‌هایی که این کودکان در آن زندگی می‌کنند بتوانیم فرایند جذب و مددکاری فعال را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه ممکن است بسیاری از کودکان کار و خیابان هویت مشخصی نداشته باشند، ادامه داد: بیش از ۶۸ درصد از کودکان کار و خیابان در شهر تهران غیر ایرانی و غیر مجازند و این موضوع مستلزم آن است که نهاد‌های ذیربط از جمله نهاد‌های انتظامی، حوزه اتباع بیگانه نهاد‌های بین المللی و وزارت امور خارجه در جلسات مبتنی بر عملکرد راه حلی را تبیین کنند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی تاکید کرد: از جهت شان و کرامت کودکان، توجه ویژه به کودکان غیر ایرانی در کشور وجود دارند.

مسعودی فرید با بیان اینکه باید نقشه توزیع کودکان با همکاری سمن‌ها و NGO‌ها طراحی شود، ادامه داد: روز گذشته جلسه مفصلی با معاونت دادستان کل داشتیم و مقرر شد همه دستگاه‌ها و ارکان‌هایی که در ساماندهی کودکان کار نقش دارند به صورت جدی‌تر به این امر وارد شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: بهزیستی ، وزارت کار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۴۲ ۱۹ دی ۱۳۹۷
شهرداری نمیتونه کودکان رو جمع کنه حداقل از وسط خیابون ورشون داره همون تو پیاده رو گدایی کنن که ماشینا تو دردسر نیافتن ضمنا باباهاشون که بچه ها رو میفرستن وسط خیابون و زیر چرخ ماشینا به جرم بد سرپرستی باس شلاق بزنن