سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ورود کمیته حقیقت‌یاب سازمان منع سلاح‎‌های شیمیایی به حلب

سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی از ورود کمیته حقیقت‌یاب این سازمان به حلب با هدف تحقیق درباره حمله با گاز کلر به این شهر در نوامبر ۲۰۱۸ خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی که مقر آن در شهر لاهه است در بیانیه‌ای اعلام کرد: کمیته حقیقت یاب سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی ابتدای ماه میلادی جاری، ژانویه، برای دستیابی به اطلاعات تکمیلی در خصوص حمله با گاز کلر به شهر حلب در نوامبر ۲۰۱۸ وارد این شهر شده است.

در این بیانیه آمده است: در ماه دسامبر سال گذشته نیز گروه متخصصی از سازمان با هدف جمع آوری اطلاعات به شهر حلب فرستاده شد و از آن زمان تاکنون گفتگو‌ها با مقامات سوری در این خصوص ادامه داشته است.

همچنین قرار است نتایج به دست آمده از سوی کمیته حقیقت یاب به کشور‌های عضو این سازمان ارائه شود.

دولت سوریه در نوامبر ۲۰۱۸ به صورت رسمی از سازمان منع سلاح‌های شیمیایی خواست تا موضوع حمله شیمیایی با گاز کلر به شهر حلب را مورد بررسی قرار دهد که به گفته مسئولان سوری و مقامات حقوقی، ده‌ها نفر از اهالی این شهر را دچار مشکلات تنفسی کرده است.

سوریه و روسیه این حمله شیمیایی را از سوی گروه‌های وابسته به معارضان مسلح دانسته اند و روسیه مکان حمله به حلب را از منطقه عاری از سلاح در ادلب که تحت سیطره گروه تحریر الشام است، معرفی کرده بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.