رسانه رسمی دولت روسیه از آماده‌ شدن گروه‌های تروریستی برای حمله شیمیایی با پهپاد و موشک در سوریه خبر داد.

نقش بازرگانان ترکیه و کارشناسان غربی در حمله‌های شیماییبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان خبرگزاری رسمی سوریه گزارش داد: گروه تروریستی النصره با هدف انجام حمله شیمیایی در مناطق شهری و مواضع ارتش سوریه در استان ادلب، اخیراً 100 پهپاد از یک بازرگان ترکیه‌ای خریداری کرده است.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک روز دوشنبه به نقل از منابع محلی سوریه گزارش داد که عناصر تروریستی این پهپادها را از شهر «حارم» در مناطق مرزی نزدیک به ترکیه  به شهر «معره مصرین» در 9 کیلومتری شمال شهر ادلب وارد کردند.

به گفته منابع محلی، پهپادها تحویل عناصر تروریستی مراکشی و لیبیایی داده شده است. این عناصر تروریستی تحت نظارت یک کارشناس (شیمیایی) انگلیس به دنبال ایجاد تغییراتی در این پهپادها و سبک‌کردن آنها هستند تا قادر به حمل گلوله‌های کوچک حاوی موارد شیمیایی و سمی باشند.

روز 25 نوامبر نیز منابع محلی و رسانه‌ای سوریه فاش کردند که اعضای جبهه النصره نزدیک به 50 موشک را به استان ادلب وارد کردند و با کمک کارشناسان فرانسوی در حال تغییر آنها هستند به گونه‌ای که کلاهک موشکها با گازهای سمی کلر پر می‌کنند و آنها را بین گروه‌های تروریستی توزیع کردند تا برای حمله‌های شیمیایی آینده به مناطق شهری استفاده کنند.

گروه های تروریستی هفته گذشته محله های «خالدیه، حمعیه الزهرا، الشهباء» و خیابان «النیل» را در غرب شهر حلب با چند خمپاره حاوی گازهای سمی (گاز کلر) هدف قرار دادند. در این حمله بیش از 100 نفر از افراد غیرنظامی مجروح و مسموم شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار