سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سناتورهای دموکرات از تصویب طرح «تقویت امنیت آمریکا در خاورمیانه» جلوگیری کردند

دموکرات‌ها در مجلس سنای آمریکا در اعتراض به تداوم تعطیلی دولت فدرال این کشور، مانع تصویب اولین طرح کنگره جدید ایالات متحده با عنوان «تقویت امنیت آمریکا در خاورمیانه» شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، سناتور‌های دموکرات آمریکا در اعتراض به تعطیلی دولت، رأی گیری در مورد قطعنامه مربوط به خاورمیانه را لغو کردند.

پیش نویس قطعنامه لغو شده، حاوی ارائه کمک‌های سالیانه به تل آویو و گسترش تحریم‌ها علیه نظام سوریه بود.

دموکرات‌ها در مجلس سنای آمریکا در اعتراض به تداوم تعطیلی دولت فدرال این کشور، مانع تصویب اولین طرح کنگره جدید ایالات متحده با عنوان «تقویت امنیت آمریکا در خاورمیانه» شدند.

این طرح که خواستار تداوم حمایت از متحدان واشنگتن در منطقه غرب آسیا و همچنین اتخاذ اقدامات تنبیهی علیه اشخاص و نهاد‌های آمریکایی که رژیم صهیونیستی را تحریم کرده‌اند، می‌شود با ۵۶ رای موافق و ۴۴ رای مخالف تصویب نشد.

بیشتر سناتور‌های دموکرات آمریکایی تاکید کرده‌اند تا زمانی که مجلس سنای این کشور طرحی را برای پایان دادن به تعطیلی دولت فدرال، به رای نگذارد، مانع تصویب هرگونه طرح دیگری می‌شوند.

طرح «تقویت امنیت آمریکا در خاورمیانه» شامل بند‌هایی برای اعمال تحریم‌های جدید علیه سوریه و تضمین کمک‌های امنیتی به رژیم صهیونیستی و اردن می‌شود.

سناتورهای آمریکایی معتقد هستند چنین اقداماتی باعث برطرف شدن نگرانی متحدان این کشور در منطقه بعد از اعلام تصمیم کاخ سفید برای خارج کردن نظامیانش از سوریه می‌شود.

این طرح همچنین شامل بندی است که به دولت فدرال و دولت‌های ایالتی آمریکا اجازه می‌دهد که اشخاص و نهاد‌هایی که در جنبش تحریم‌های ضد اسرائیلی شرکت کرده‌اند را هدف قرار دهد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.