سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گوشت‌های آلوده در رستوران باغ شاهزاده ماهان، از شایعه تا واقعیت

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: در بازدید گروهی انجام شده توسط اداره دامپزشکی مقداری گوشت سفید و قرمز که دارای لیبل مشخص بودند و تاریخ مصرف آن‌ها گذشته بود، مشاهده گردید که صاحب رستوران به دلیل اطلاع نداشتن اقدام به انجماد آن‌ها کرده بود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حسین رشیدی مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: نظارت و کنترل فرآورده‌های خام دامی در مراکز عرضه، تولید و توزیع و طبخ این فرآورده‌ها از وظایف دامپزشکی است و دستورالعمل‌های مختلف برای کنترل بهداشتی این فرآورده‌ها وجود دارد که در آن ویژگی‌های ظاهری (ارگانولپتیک)، شیمیایی و میکروبی و ... هر محصول به طور مفصل توضیح داده شده است.

رشیدی به موضوع رستوران باغ شاهزاده ماهان و شایعات پیرامون گوشت فاسد در این مجموعه گفت:در بازدید گروهی انجام شده توسط اداره دامپزشکی، دادستانی و مرکز بهداشت از رستوران باغ شاهزاده مقداری گوشت سفید و قرمز که دارای لیبل مشخص بودند و تاریخ مصرف آن‌ها گذشته بود، مشاهده گردید که صاحب رستوران به دلیل عدم اطلاع اقدام به انجماد آن‌ها نموده بود و در بررسی‌های بعدی مشخص شد که گوشت‌های مورد نظر فاسد و مخاطره آمیز نبوده و فقط در شرایط استاندارد منجمد نشده اند.

وی گفت: عدم آگاهی و اطلاع صاحب رستوران مبنی بر عدم انجماد فرآورده‌های خام دامی تازه بدون امکان برودتی مناسب سبب این اشتباه شده است.

رشیدی افزود: واحد‌های عرضه فرآورده‌های خام دامی، شرکت‌های تولیدی، رستوران‌ها و کلیه مراکز عمومی دولتی و خصوصی که اقدام به نگهداری گوشت و سایر فرآورده‌های خام دامی می‌کنند، بصورت دوره‌ای بازدید شده و کارشناسان این مجموعه در راستای ارتقای سطح بهداشت این فرآورده‌ها و پیشگیری از انتقال بیماری‌های مشترک انسان و دام از جمله تب خونریزی دهنده کریمه کنگو اقدام می‌کنند.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان از شهروندان خواست که به شایعات توجه نکرده و مجدداً متذکر شد که کنترل و نظارت بر فرآورده‌های خام دامی از وظایف دامپزشکی است و اطلاع رسانی در این حوزه فقط از طریق روابط عمومی این اداره کل صورت می‌گیرد و شهروندان  می‌توانند اخبار و اطلاعات موثق در حوزه دامپزشکی را از طریق سایت kerman.ivo.ir مشاهده نمایند.
انتهای پیام/ی

شایعه مصرف گوشت فاسد در رستوران باغ جهانی ماهان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.