رئیس شبکه دامپزشکی شهربابک گفت: با توجه به دستورالعمل جدید سازمان دامپزشکی کشور، مبنی بر خونگیری و آزمایش سرمی برای تشخیص مشمشه در اسب، از ۸۰ راس اسب خونگیری شد.

۸۰ سر اسب اصیل در شهربابک خون‌گیری شدندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ مجید اسدی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک از انجام عملیات خونگیری از اسب های مجتمع ها و باشگاه های سوارکاری سطح شهرستان شهربابک خبر داد و افزود: با توجه به این که بیماری مشمشه یک بیماری خطرناک و قابل انتقال به انسان است، در صورت عدم توجه به آن علاوه بر تهدید صنعت اسب شهرستان می‌تواند خسارت‌های جبران‌ناپذیری در جمعیت انسانی ایجاد کند.

وی ادامه داد: با توجه به دستورالعمل جدید سازمان دامپزشکی کشور، مبنی بر خونگیری و آزمایش سرمی برای تشخیص مشمشه در اسب، کارشناسان شبکه ی دامپزشکی شهربابک، به مراکز نگه داری و پرورش اسب مراجعه و از اسب های موجود نمونه گیری کردند.

اسدی تصریح کرد: در این طرح تعداد 80راس اسب خونگیری شد که نمونه های گرفته شده به اداره کل دامپزشکی استان به منظور ارسال به موسسه رازی برای جداسازی سرم ها و انجام آزمایش های مربوطه منتقل شد .

وی در پایان ضمن اشاره به سلامت جمعیت اسب شهرستان، ابراز اميدواري كرد: با ایجاد ارتباط نزدیک بین مدیران باشگاه‌ها و مسئولان از سرمایه گران‌بهایی که در حال حاضر در شهرستان وجود دارد، صیانت شده و با برنامه‌ریزی مناسب در جهت رفع مشکلات موجود گام‌های مؤثری برداشته شود.

انتهای پیام/س

 

تعداد 80 راس اسب در شهربابک خونگیری شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.