سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص ۴۰ میلیارد ریال به پروژه‌های منابع طبیعی باشت

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت:۴۰ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی به پروژه‌های در حال اجرای شهرستان باشت از جمله سد خاکی آبدهگاه اختصاص داده شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، غلامحسین حکمتیان  مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سطح شهرستان باشت عملیات بیومکانیکی و بیولوژیکی انجام شده که کنترل فرسایش خاک، کنترل روان آب‌های سطحی، افزایش ذخیره آب‌های زیرزمینی و احیای جنگل‌ها از مزیت‌های اجرای این طرح‌ها است.

حکمتیان افزود: اعتبار عملیات بیولوژیکی شهرستان باشت که از محل صندوق توسعه ملی تامین شد، در چهار پروژه به مساحت ۳۵۰ هکتار در حال اجرا است که این اعتبار بالغ بر ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال است.

وی عنوان کرد: چهار پروژه اجرا شده این شهرستان تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که بخش عمده آن عملیات نهال کاری شامل گونه‌های بلوط و کنار و بذر‌های بلوط و بادام که در عرصه‌های بوستان و شلال‌دان باشت اجرا شده است.

این مسؤول بیان کرد: حجم بالای عملیات کاشت گونه‌های بذر و نهال در این شهرستان سبب غنی‌سازی و توسعه جنگل‌ها می‌شود، ضمن اینکه اجرای این طرح‌ها در شهرستان باشت سبب جلوگیری از فرسایش خاک و در آینده ذخیره‌سازی آب برای زمین‌های کشاورزی می‌شود.

حکمتیان عنوان کرد: همچنین پروژه سد خاکی آبدهگاه باشت و پروژه سنگ ملاته بوستان باشت در حال اجرا است که پروژه سد خاکی آبدهگاه باشت ۴۰۰ هزار متر معکب ذخیره‌سازی آب دارد.

وی بیان کرد: پروژه سنگ ملاته بوستان باشت در ۱۹۰۰ متر مکعب در حال اجرا است که این پروژه هم ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

حکمتیان افزود: سر جمع میزان اعتبار اختصاص یافته صندوق توسعه ملی به شهرستان باشت ۴۰ میلیارد ریال بوده که سبب پیشرفت استان و شهرستان در حوزه منابع طبیعی می‌شود.

انتهای پیام/م

انجام پروژه احیای جنگل‌ها در کهگیلویه و بویراحمد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.