سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران:

دانش بومی و تأمین قطعات بومی اولویت ایمیدرو است/ واگذاری پهنه‌ها براساس قانون صورت می‌گیرد

غریب پور، گفت: واگذاری پهنه‌ها براساس یک قانون مشخص و فراخوان انجام می‌شود و با توجه به آنکه اولویت ما واحد‌های تولیدی است، معدن باید به واحد‌های تولیدی متصل باشد.

خداداد غریب پور رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در حاشیه نمایشگاه ملی فولاد در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: ایمیدرو دو تفاهم‌نامه موثر برای بومی‌سازی و استفاده از دانش داخلی با دانشگاه تهران و دانشگاه شریف که از مهم‌ترین دانشگاه‌های کشور هستند، امضا کرده است.

رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در ادامه افزود: مشارکت همه جانبه همه صنعتگرانی که روی دانش بومی و تامین قطعات بومی کار می‌کنند با دانشگاه و ایمیدرو در یک ظرف مشترک مطمئنا نتایج درخشانی به بار خواهد آورد.

غریب پور با بیان اینکه مهم‌ترین اتفاقی که در این حوزه رخ می‌دهد ارتباط دانشگاه با مراکز بزرگ صنعتی است، تصریح کرد: در برخی موارد ما واردات از خارج از کشور داریم مثل الکترود گرافیتی و سیانور. طبیعتا این امر وجود دارد و ما باید به فکر باشیم چنانکه امروز به فکر بودیم که به سمت تولید قطعات بومی رفتیم و مواد اولیه را هم باید خودمان تهیه کنیم و این ضرورتی است که در کشور احساس شده است. یکی از اولویت‌های ایمیدرو اتمام طرح الکترود گرافیتی است.

رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با اشاره به جلسات برگزار شده با بانک مرکزی درباره ارز حاصل از صادرات واحد‌های بزرگ، گفت: بانک مرکزی رویکرد بسیار بزرگی با واحد‌های صنعتی دارد و رویکردی مثبت و همراه با همکاری را درپیش گرفته است.

وی افزود: مقرر شده یک رابطه دو سویه مثبت که هم شفافیت از طرف بنگاه‌ها باشد و هم همکاری از طرف بانک مرکزی برای تامین ارز واحد‌ها و برگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد کشور و رد دیون ارزی این واحد‌ها اتفاق بیفتد.

غریب پور در خصوص نارضایتی معدن کاران از نحوه واگذاری پهنه‌ها گفت: این موضوع براساس یک قانون مشخص و فراخوان انجام می‌شود و با توجه به آنکه اولویت ما واحد‌های تولیدی است، معدن باید به واحد‌های تولیدی متصل باشد و نباید معدن را به واسطه‌ها برای تجارت واگذار کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: صنعت ، معدن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.