صالحی نیا گفت: از ابتدای سال تاکنون ۸۰۰ هزار خودرو تولید شده است که نسبت به سال گذشته ۳۰درصد کاهش نشان می‌دهد.

کاهش ۳۰ درصدی تولید خودرو در سال ۹۷/ قیمت خودرو به زودی اعلام می‌شودبه گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن صالح‌نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در سومین نمایشگاه بین‌المللی خودرو در جمع خبرنگاران با اشاره به وضع صنعت خودرو در کشور اظهار کرد: صنعت خودرو در شرایطی ویژه‌ای به سر می‌برد و نیازمند است دولت با همکاری مجلس برای حفظ دستاورد‌های آن، اقدامات لازم را انجام دهد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنعت خودرو تصریح کرد: شرکت‌های خودروساز با ارایه آخرین دستاورد‌های خود در این نمایشگاه به دنبال تبادل دانش و استفاده از ظرفیت داخلی و خارجی هستند.

وی بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۸۰۰هزار خودرو تولید شده است که نسبت به سال گذشته ۳۰درصد کاهش نشان می‌دهد که برنامه‌های جبرانی برای آن وجود دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، تأکید کرد: کاهش تولید موجب کاهش سطح قرارداد‌ها می‌شود و قطعه سازان با توجه به هزینه ثابتی که دارند از این موضوع متضرر هستند.

صالحی‌نیا با اشاره به دیرکرد در واگذاری خودرو تصریح کرد: مشکل خودروسازان در تأمین برخی از قطعات داخلی و تولیدات مشترک با شرکت‌های خارجی و خروج آنها به دلیل تحریم، موجب دیرکرد در تحویل خودرو به مشتریان شده است.

وی افزود: خودروسازان با قطعات مورد نیاز سعی در واگذاری خودرو‌های ثبت نام شده دارند و در بحث خودرو‌های تولید مشترک این شرکت‌ها با ارایه خود جایگزین یا پرداخت سود مشارکت به همراه جریمه دیرکرد در پی کسب رضایت مشتریان هستند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، بیان کرد: مقدمات کار برای قیمت‌گذاری انجام شده، خودرو‌های خارج از شمول قیمت‌گذاری ابلاغ شده و سایر خودرو‌ها به زودی با توافقاتی که در ستاد تنظیم بازار صورت گرفته در حال نهایی شدن و ابلاغ است و خودروسازان با تعیین تکلیفی که در ستاد تنظیم بازار صورت می‌گیرد با مشتریان عمل خواهند کرد.

صالحی‌نیا افزود: مبنای قیمت در زمان واگذاری خودرو، به قرارداد مشتریان بازمی‌گردد، اگر در زمان فروش در قرارداد قیمت قطعی ثبت شده باشد، خودروسازان موظف به واگذاری به همان قیمت هستند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: احتکار و عدم فروش خودرو به منظور افزایش قیمت از سوی خودروسازان صحت ندارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: صنعت ، خودرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۱۸ دی ۱۳۹۷
انشالله تولید خودروی ایرانی صفر بشه که مردم بتونن خودرو با کیفیت خارجی با قیمت مناسب استفاده بکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۳ ۱۸ دی ۱۳۹۷
خودرو خارجی وارد کنید
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۳:۱۷ ۱۷ دی ۱۳۹۷
جهت اطلاع کسانی که موعد دعوتنامشون توسط خودروساز گذشته است طبق آئيين نامه اجرايي قانون حمايت از حقوق مصرف خودرو وطبق ضوابط و روشهاي مختلف فروش در ماده 4 قسمت قيمتهاي فروشهاي مختلف (تحويل فوري: قيمت قطعي زمان عقد قرارداد)(پيش فروش قطعي: قيمت قطعي در زمان عقد قرارداد)(پيش فروش عادي: قيمت زمان تحويل مندرج در قرارداد) (مشارکت در توليد: قيمت زمان تحويل مندرج در قراردا)(سفارشي: قيمت توافقي زمان عقد قرارداد) می باشد و در ماده 7 تبصره 1 اين آئيين نامه آمده: عرضه کننده موظف است در صورت تاخير در تحويل خودرو از تاريخ تحويل مندرج در قرارداد تا زمان تحويل خودرو به مصرف کننده مبلغ خسارت پرداخت نمايد. در ماده 8 تبصره 1 آمده : در صورت بروز مشکل در فرآيند رعايت استانداردهاي مطلوب و تاخير در تحويل خودرو، مسئوليت جبران خسارت وارده و کسب رضايت مصرف کننده بر عهده عرضه کننده مي باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۱۷ دی ۱۳۹۷
پس هفت هزار سمند احتکاری تبریز چه شد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۱۷ دی ۱۳۹۷
خدا خودش رحم کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۱۷ دی ۱۳۹۷
بزودی بزودی بزودی همچنان بزودی قیمت خودرو اعلام می شود. این داستان ادامه دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۱۷ دی ۱۳۹۷
احتکار و عدم فروش خودرو به منظور افزایش قیمت از سوی خودروسازان صحت ندارد
Iran (Islamic Republic of)
هم وطن
۱۳:۳۵ ۱۷ دی ۱۳۹۷
خدمت آقای معاون محترم وزیر سلام عرض می کنم والبته وصد البته خودشما بهتراز هرکس دیگری می دانید براساس ماده واحده 4 و7 آیین نامه حمایت ازمصرف کنندگان که باامضاء معاون اول محترم رئیس جمهور به همه ی دستگاه ها ازجمله وزارت صمت ابلاغ شده خودرو ساز مکلف به تعین قیمت براساس تاریخ تحویل خودرو می باشد لطفا اگر یادتان رفته بهتر است یه دوخودرو ساز زیرمجموعه دولتی ابلاغ کنند که اقدام کنند باتشکز
آخرین اخبار