سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان خبر داد؛

استخراج سالانه ۱۵ میلیون تن موادمعدنی در سیستان و بلوچستان / فعالیت هفت هزارنفر در حوزه معادن استان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک از ۳۷۱ معدن فعال در این استان سالانه بیش از ۱۵ میلیون تن موادمعدنی استخراج و روانه بازار مصرف می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، نادر میرشکار رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: ۶۲ درصد معادن سیستان و بلوچستان از نوع مصالح ساختمانی، ۱۱ درصد معادن از نوع سنگ‌های تزئینی و نما، ۹ درصد معادن غیرفلزی و ۱۸ درصد معادن فلزی است.

وی بیان کرد: ذخیره قطعی معادن استان بیش از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تن است که از این میزان بیش از ۷۲۰ میلیون تن دارای پروانه بهره برداری و ۳۸۰ میلیون تن ذخایر شناسایی شده جهت واگذاری به سرمایه گذاران بخش معدن است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان مهمترین مواد معدنی این استان را شن و ماسه، خاک رس، آهک و مارن، لوماشل، شیل و ماسه سنگ، انواع سنگ لاشه، پوزولان، کائولن، گچ خاکی، گرانیت، مرمر، تراورتن، تراکیت، سنگ چینی، مرمریت، کرومیت، منگنز، مس، آهن، تیتانیوم و منیزیت، سیلیس، گل سفید، تالک، خاک صنعتی، گارنت (مواد معدنی غیر فلزی) عنوان کرد.

وی افزود: کرومیت، سیمان و سیلیس از عمده مواد معدنی است که از سیستان و بلوچستان صادر می‌شود.

میرشکار اضافه کرد: دولت سرمایه گذاری‌های مناسبی در زمینه معدن و صنایع معدنی در سیستان و بلوچستان انجام داده که می‌توان به پروژه آنتیموان، فولاد مکران چابهار، مس چهل کوره، اکتشافات ۸۵ هزار کیلومتری در سطح استان و انجام عملیات ژئوفیزیک هوایی و تهیه نقشه‌های زمین شناسی در مقیاس یک صد هزارم و یک پنجاه هزارم اشاره کرد.

وی بیان کرد: هم اکنون از ۳۷۱ معدن فعال استان ۱۱۲ معدن در حوزه‌ی شهرستان زاهدان است.

رئیس سازمان صمت سیستان وبلوچستان در مورد تاثیر معادن این استان در حوزه اشتغال گفت: هم اینک حدود هفت هزار نفر در حوزه معادن استان مشغول به کار هستند که در صورت توجه بیشتر به بخش معدن باعث جذب بیشتر افراد جویای کار در این حوزه خواهد شد.

انتهای پیام/پ

تاثیر معادن سیتان و بلوچستان در حوزه اشتغال

برچسب ها: صنعت ، معدن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.