سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش 30 درصدی خانواده های زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی در استان اصفهان

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان از افزایش حدود 30 درصدی تعداد خانواده های زیر پوشش کمیته امداد و رسیدن به 105 هزار خانواده خبر داد.

متین پور رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با بیان اینکه در بودجه امسال 240 میلیارد تومان برای بیمه زنان بی سرپرست خانوار در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: حدود 11 هزار 470 خانواده به سرپرستی زنان بالای 45 سال، تحت پوشش کمیته امداد استان اصفهان است که حق بیمه آنان به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌شود تا پس از بازنشستگ مستمری دریافت کنند.

اقدامات اشتغال زایی و کارآفرینی در کمیته امداد

وی با اشاره به اینکه اشتغال‌زایی و کارآفرینی  به عنوان اصلی در کمیته امداد است، عنوان کرد: این نهاد به منظور توانمندسازی خانواده ها اقداماتی از جمله استعدادیابی افراد خانواده و آموزش رایگان در مراکز سازمان فنی و حرفه ای را انجام داده است.

متین پور ضمن بیان تفاهم نامه با سازمان فنی و حرفه‌ای و اتحادیه های مختلف اضافه کرد: پس از آموزش افراد، مجوز کسب از اتحادیه به صورت رایگان و دریافت وام هایی برای شروع کسب و کار به صورت چند مرحله ای به آنان اختصاص می‌یابد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی با اشاره به نظارت 3 تا 5 ساله‌ی این نهاد و اختصاص وام های توسعه ای بیان داشت: در سال گذشته با جذب 98 درصدی سرمایه،اصفهان بیشترین جذب سرمایه را در وام های اشتغال و در کمیته امداد امام خمینی داشت.

افزایش خانوارهای تحت پوشش در سال جاری

وی به تحت پوشش قرار گرفتن حدود 81 هزار خانوار در سال گذشته عنوان کرد: سیاست ما در کمیته امداد توانمند سازی خانواده ها و رسیدن به حداقل حقوق کار و سپس خارج کردن این خانواده ها از پوشش است.

متین پور با یادآوری وضعیت نابسامان اقتصادی و افزایش تورم در سال جاری تصریح کرد: از شهرویور ماه امسال، با افزایش حدود 30 درصدی به تعداد خانواده های تحت پوشش کمیته امداد، تعداد خانوارها را به 105 هزار  عدد رساندیم.

هزینه شدن مبالغ مردمی در لبنان و غره شایعه است

رئیس کمیته امداد استان اصفهان در پاسخ به شایعه های فضای مجازی در خصوص هزینه شدن مبالغ در کشور لبنان و غزه توضیح داد:این شایعه واقعیت ندارد؛در واقع در کشور لبنان با الگو گرفتن از کشور ما، صندوق هایی در سطح شهر نصب شده که امکان پرداخت پول از شهروندان لبنانی به نیازمندان فراهم شده است.

وی افزود: طبق وظیفه و تکلیف، مبالغ جمع آوری شده از هر صندوق برای همان منطقه هزینه می‌شود و هزینه ی تعمیر صندوق، حقوق کارکنان و هزینه های اجرایی از محل اعتبارات دولتی تامین می‌شود.

پرداخت الکترونیکی کمک های مردمی

متین پور به روش های جدید پرداخت اشاره کرد و گفت: برای جذب صدقه روش هایی مانند شماره گیری 8877#* و یا پرداخت به همین شماره به صورت پیامک وجود دارد که این کمک به سرعت به حساب کمیته امداد واریز می‌شود و امکان پرداخت صدقه به صورت روزانه، هفته ای و... وجود دارد.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.