سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرگردانی کشتی‌های نجات مهاجران در مدیترانه/ هیچ بندری به‌روی پناهجویان باز نیست!

دو کشتی آلمانی حامل پناهجویان مدت‌هاست در دریای مدیترانه سرگردان هستند و هیچ کشوری پذیرای آنان نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورونیوز، دو هفته سرگردانی در دریای مدیترانه و دست و پنجه نرم کردن با توفان‌های زمستانی، مهاجرانی را که در کشتی نجات «Sea-Watch3» متعلق به سازمان غیردولتی «سی‌واچ» بودند، ناامید و سرخورده کرده است.

ادامۀ مخالفت کشورهای اروپایی با پذیرش این کشتی در حالی است که ذخیرۀ غذایی کشتی رو به پایان است و خدمۀ آن به شدت خسته شده‌اند.

این کشتی که توسط یک گروه آلمانی فعال در امور بشردوستانه اداره می‌شود ۲۲ دسامبر سال گذشته میلادی ۳۲ مهاجر از جمله سه کودک بیمار و چهار نوجوان بدون همراه را از قایقی ناامن در ساحل لیبی نجات داده است. این کشتی هم‌اکنون در آب‌های مالت است، اما هنوز پاسخ امیدبخشی از هیچکدام از کشورهای اروپایی دریافت نکرده است.

ناامیدی حاکم بر کشتی باعث شد که روز جمعه یکی از مهاجران خود را درون آب‌های سرد دریا بیندازد؛ او سعی داشت به سمت ساحل شنا کند اما خدمۀ کشتی به سرعت وارد عمل شده و او را دوباره به عرشه برگرداندند.

کشتی دیگری به نام «Sea-Eye» باز هم متعلق به یک گروه خیریۀ آلمانی از ۲۹ دسامبر با ۱۷ مهاجر در عرشه، در آب‌های مالت سرگردان است.

بلاتکلیفی این کشتی‌ها در حالی است که هفتۀ گذشته دو سازمان بزرگ بین‌المللی یعنی عفو بین‌الملل و سازمان بین‌المللی مهاجرت از اتحادیه اروپا خواستند تا بندر امنی را برای پهلوگیری کشتی‌های نجات مهاجران معرفی کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.