سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضیاییان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

رشد ۳۶ درصدی بارش نسبت به دوره بلندمدت/۴۰ درصد بارش‌های سال زراعی ۹۷-۹۸ تامین شد

یک مقام مسئول گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای سال زراعی تا ۱۴ دی ماه، بارش باران نسبت به دوره بلندمدت ۳۶ درصد رشد داشته است.

صادق ضیاییان، رئیس مرکز خشکسالی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت بارش های کشور اظهار کرد: براساس آخرین آمار از ابتدای سال زراعی تا ۱۴ دی ماه، مجموع بارش‌های کشور ۹۹.۴ میلی متر بوده، در حالیکه این رقم مدت مشابه سال قبل ۳۱.۷ و بلندمدت ۷۳.۲ میلی متر بوده است.

وی از رشد ۳۶ درصدی بارش نسبت به دوره بلندمدت خبر داد و گفت: استان سیستان و بلوچستان کماکان با ۸۲ درصد، یزد ۵۰ درصد، خراسان جنوبی ۲۳ درصد، کرمان ۲۱ درصد، هرمزگان ۱۸ درصد و اردبیل ۱۱ درصد کم بارشی روبروست.

ضیاییان با اشاره به اینکه سایر استان‌های کشور بارش بیش از نرمال را به خود اختصاص دادند، بیان کرد: البته استان‌های ایلام، خوزستان، لرستان و مرکزی توانستند بیش‌ترین بارش‌ها نسبت به بلندمدت را به ثبت برسانند.


بیشتر بخوانید: بارش‌های اخیر چقدر به رفع کم‌آبی کشور کمک کرد؟


رئیس مرکز خشکسالی ادامه داد: با وجود آنکه بارش‌های سال زراعی جدید ۲۶.۲ میلی متر نسبت به بلندمدت رشد داشته است، اما تاکنون نتوانسته کمبود بارش مربوط به سال زراعی گذشته را جبران کند.

به گفته این مقام مسئول، از ابتدای مهر ماه سال گذشته تا کنون، ۴۰ میلی متر معادل ۱۳ درصد کم بارشی داریم که بارش‌های اخیر نتوانسته به طور کامل این کمبود را مرتفع کند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۴۰ درصد بارش کشور برای سال زراعی ۹۷-۹۸ تامین شده است، بیان کرد:  به سبب کم بارشی در استان‌های سیستان و بلوچستان، یزد و خراسان جنوبی نمی‌توان انتظار داشت که بارش‌های نرمال فصل زمستان بتواند این میزان را جبران کند.

ضیاییان در پایان با اشاره به اینکه دما در فصل پاییز نسبت به دوره بلندمدت ۴ درجه افزایش یافته است، تصریح کرد: در فصل زمستان پیش بینی می‌شود که به طور متوسط دما نسبت به دوره بلندمدت یک درجه افزایش داشته باشد.

انتهای پیام/

دما در فصل زمستان یک درجه افزایش می یابد

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.