سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیشتر مهاجران غیرقانونی بیماری‌های واگیردار دارند

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین گفت: درصد بالایی از مهاجران غیرقانونی افغانستانی، دارای بیماری‌های واگیردار هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، بهمن عشایری مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری در جلسه بررسی وضعیت اتباع خارجی در شهرستان آبیک با اشاره به شرایط بهداشتی ناشی از حضور اتباع و مهاجران خارجی غیرمجاز گفت: بنا بر اخبار واصله و تحقیقات میدانی صورت پذیرفته از سوی وزارت بهداشت، درصد بالایی از مهاجران غیرقانونی افغانستانی، دارای بیماری‌های واگیردار هستند که باید مراقب شیوع این بیماری‌ها بود.

عشایری، نبود امنیت و بروز خشک‌سالی‌های فراوان را دو عامل مهم مهاجرت غیرقانونی اتباع افغانستانی به ایران عنوان کرد و افزود: همچنین، امکان دسترسی به شبکه‌های اجتماعی ِافغان، از قبیل: ترغیب مهاجران از سوی افرادی که قبلاً به کشور مهاجرت کرده‌اند، بستر‌ها و زمینه‌های روانی حضور آن‌ها را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه شهرستان آبیک نیز به دلیل هم‌جواری با استان البرز و تفکیک منطقه ممنوعه از غیرممنوعه، دارای حساسیت بیش تری در این حوزه است، گفت: این منطقه به لحاظ دارا بودن زمین‌های کشاورزی مساعد، مورد توجه اتباع خارجی قرار دارد و لازم است که فرمانداری با هماهنگی سایر ارگان‌های متولی امر اهتمام بیش تری در این زمینه داشته باشد.

به گفته عشایری، حضور اتباع غیرمجاز مستلزم فراهم آوری مقدماتی، چون مسکن و اشتغال است که باید زمینه‌های آن را به حداقل رساند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری همچنین از روند رو به افزایش ازدواج‌های صورت گرفته میان اتباع خارجی غیرمجاز و بانوان ایرانی، ابراز نگرانی کرد.

انتهای پیام/

جلسه بررسی وضعیت اتباع خارجی در شهرستان آبیک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.