سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیمه شدن ۱۰۰ هزار واحد روستایی در لرستان

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری لرستان از بیمه‌شدن ۱۰۰هزار واحد روستایی در استان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، غلام‌رضا عبدالهی مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری لرستان با اشاره به تفاهم‌نامه امور روستایی با بنیاد مسکن گفت: براساس این تفاهم‌نامه ۲‌میلیون مترمربع آسفالت معابر روستایی در لرستان تخصیص پیدا کرده که ۸۰ درصد اعتبار موردنیاز را دهیاران و ۲۰ درصد مابقی را بنیاد مسکن تأمین کردند.

وی با بیان اینکه تنظیف و بهداشت روستا‌ها از مهم‌ترین دغدغه‌های روستاییان و استاندار است افزود: طی سال‌های گذشته بیش از ۱۲۰ دستگاه خدمات‌رسان در سطح روستا‌های لرستان تقسیم شد؛ هم‎‌چنین صددرصد زباله‌های روستا‌هایی که دارای دهیاری هستند جمع‌آوری و به مراکز دفع زباله منتقل می‌شوند.

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری لرستان عنوان کرد: از سال ۹۶ تاکنون با استفاده از اعتباراتی که برای روستا‌های فاقد دهیاری و عشایری در نظر گرفته می‌شود پروژه‌های خوبی در سطح این روستا‌ها انجام‌شده، هم‌چنین باتوجه به حوادث غیرمترقبه در استان طی تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد برکت تاکنون حدود ۱۰۰ هزار واحد روستایی بیمه و تا سقف ۳۰ میلیون تومان خسارت پرداخت می‌شود.

وی تجمیع دهیاری‌ها را از خواسته‌های دهیاران دانست و بیان کرد: دستور و روش این تجمیع آمده، اما باید یک قدرتی برای اجرایی‌کردن این دستور وجود داشته باشد و هم‌چنین شناسه ملی یکی از مشکلات اساسی دهیاری‌ها است.

عبدالهی گفت: در سال‌های ۹۵ و ۹۶ حدود ۳۴۰ دهیاری جدیدالتأسیس داشته‌ایم که این دهیارهای‌ها ملزم هستند شناسه ملی دهیاری داشته باشند، پروسه اخذ این شناسه مشکل است و همچنین در هر بخشی یک یا دو دهیاری که توان دارند شناسایی و مجوز عنوان دستگاه اجرایی برای آن‌ها صادر شود.

انتهای پیام/م

۱۰۰ هزار واحد روستایی در لرستان بیمه شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.