سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمبودی در زمینه تامین نهاده های دامی نداریم

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی در خصوص تامین نهاده‌های کشاورزی گفت: هیچ محدویت و کمبودی در توزیع نهاده‌های کشاورزی نداریم و در مقطع زمانی کوتاهی این کمبود احساس شد که هم اکنون برطرف شده است .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،مرتضی رضایی ،معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی امروز در سفر به سیرجان در جلسه بررسی مسائل ومشکلات حوزه دام و طیور گفت: تمام امکانات را برای افزایش بیشتر تولیدات دامی و طیور بکار گرفته ایم و استقبال خوبی هم شده است و امروز هیچ محدودیتی برای ایجاد طرح‌های دامی نداریم و این بخش ضمن اشتغال بالا امروز صرفه اقتصادی بالایی داشته و رقابت پذیر شده است.

رضایی  افزود: اصل این است که همه اقتصاد با هم حرکت کند و به زودی از این بحران عبور می‌کنیم و باید بهره وری را بالا ببریم و با دنیای تکنولوژی حرکت کنیم و الآن همه طرح‌های اقتصادی در دام و طیور توجیه پذیرند و ما محدودیت واگذاری امکانات نداریم و حمایت می‌کنیم.

وی در خصوص تامین نهاده‌های کشاورزی گفت: هیچ محدویت و کمبودی در توزیع نهاده‌های کشاورزی نداریم و در مقطع زمانی کوتاهی این کمبود احساس شد که الآن برطرف شده است و این وزراتخانه در اولویت کاری خود تامین نیاز‌ها و رفع مشکلات دامداران و پرورش دهندگان طیور است.

 رضایی استان کرمان را با موقعیت آب وهوایی گرم و خشک مناسب برای طرح‌های دامپروری و مرغداری عنوان کرد و گفت: این استان ازمناطق برتر کشور در تولیدات دامی و تولید گوشت مرغ هست.

در این جلسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هم گفت: استان کرمان علاوه بر قطب اقتصاد کشاورزی در حوزه دامپروری ومرغداری و تامین گوشت قرمزاز استان‌های برتر است.

 سعیدی افزود:در استان هیچ محدودیتی در رابطه با تامین نهاده‌های دامی نداریم و ذخایر استراتژیک این نهاده‌ها ۱۵ تا ۲۰ درصد نهاده‌ها را در اختیار دارد و در حال حضر هیچ کمبودی در سطح استان نیست.

وی از ابطال پروانه‌های راکد طرح‌های دام و طیور خبر داد و گفت: تمامی طرح‌های دام و طیور که تسهیلات را دریافت کردند وفعالیتی نداشته یا بر اساس ظرفیت کارنمی کنند پروانه بهربرداری آنان باطل و به واجدین شرایط متقاضی واگذار می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی پس از جلسه با سفر به روستای کهن شهر یک واحد دامپروری ۴۰۰ راسی را با هزینه ۱۲ میلیارد ریال واز محل تسهیلات صندوق توسعه ملی و یک باب مرغداری گوشتی ۱۰۰ هزار قطعه‌ای درخواجو شهر بخش گلستان با هزینه ۱۴ میلیارد ریال از اعتبارات تسهیلات صندوق توسعه ملی افتتاح کرد ، این دوطرح برای ۱۶ نفرجوان روستایی هم اشتغال زایی شد.

معاون وزیر امور دام در وزارت جهاد کشاورزی سپس از برخی طرح‌های مرغداری گوشتی و تخم گذار سیرجان و همچنین کارخانه شیرو تولیدات لبنی این شهربازدید کرد در جریان تولیدات و همچنین مشکلات آنان قرار گرفت و برای رفع مشکلات قول مساعد داد.

انتهای پیام/ی

ایجاد اشتغال دامپروری در سیرجان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.