مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: از ادامه و توسعه کشت پیاز جدا ممانعت شود زیرا تولید بیش از برنامه می‌تواند افت قیمت را به دنبال داشته باشد.

کاشت پیاز درجنوب هدفمند می شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، فرامرز رستگاری مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: در راستای برنامه‌های ابلاغی وزارت جهادکشاورزی به منظور افزایش ضریب خوداتکایی محصولات استراتژیک و اساسی با توجه به سطح زیر کشت و تولید پاییزه کشور، میزان ذخیره سازی، سطح زیرکشت و تولید زمستانه و بهاره در سایر استان‌های گرم جنوبی با تاکید بر مدیریت و تنظیم بازار برنامه کشت و تولید پیاز بهاره سال زراعی ۹۸-۹۷ در جنوب کرمان را در سطح هزار و ۷۰۰ هکتار و تولید ۹۴ هزارو ۵۰۰ تن هدف گذاری کرده است.

وی ضمن توصیه به کشاورزان افزود: با توجه به منقضی شدن تاریخ کاشت مناسب محصول و تحقق کشت به میزان ۳۰ درصد بیش از برنامه ابلاغی، از ادامه و توسعه کشت پیاز جدا خودداری کنند.

رستگاری تصریح کرد: در کشت‌های تاخیری با طولانی شدن طول روز و فصل رشد اغلب با گل رفتن گیاه، کیفیت محصولات تولیدی کاهش می‌یابد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی گفت:باسطح کاشت موجود میزان محصول تولیدی بیش از برنامه و کشش بازار داخل در زمان و موعد مقرر خواهد بود.

فرامرز رستگاری گفت: با توجه به سطح کاشت و تولید در استان‌های خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، جنوب فارس افزایش تولید بیش از برنامه تعیین شده موجب همپوشانی برداشت و عرضه آن استان‌ها با عرضه محصول این منطقه در نهایت عرضه بالا در زمان کوتاه و افت قیمت بازار می‌ شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌های بازار‌های هدف سنتی خارجی در دریافت عوارض نسبتا بالا در فصل بهار، کشش بازار داخل تعیین کننده می‌باشد و هرگونه تولید بیش از برنامه می‌تواند افت قیمت را به دنبال داشته باشد.
انتهای پیام/ح

کاهش کاشت پیاز در جنوب کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار