سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش محیط زیست البرز به رهاسازی ۲ هزار شتر در بیابان‌های نظرآباد

مدیرکل محیط زیست استان البرز گفت: محیط زیست البرز به موضوع رهاسازی شترها در بیابان‌های دشت نظرآباد معترض است، چراکه این منطقه منبع داخلی تولید گردوغبار استان است.

فردین حکیمی مدیرکل محیط زیست استان البرز در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به موضوع رهاسازی ۲ هزار شتر در بیابان‌های استان البرز توسط منابع طبیعی استان اظهار کرد: اداره کل محیط زیست استان البرز نسبت به موضوع رهاسازی شترها در بیابان‌های دشت نظرآباد معترض است، چراکه این منطقه منبع داخلی تولید گردوغبار استان است.

وی افزود: اراضی دشت نظرآباد از جمله مناطقی است که پتانسیل ایجاد گرد و غبار را دارد و پروژه‌های بیابان‌زدایی توسط منابع طبیعی استان با صرف میلیاردها تومان در حال انجام است و در کنار این طرح حضور شترها برای احیای این دشت هیچ معنا و مفهومی ندارد.


بیشتر بخوانید: تنها راه حل مقابله با گرد و غبار، همکاری کشورها با یکدیگر است


حکیمی گفت: مالک شترهایی که در بیابان‌های استان البرز رها شده‌اند، مشخص نیست و شنیده‌ها حاکی از آن است که شترهای استان‌های مجاور نیز به این منطقه منتقل شدند.

وی ادامه داد: این موضوع باید تعیین تکلیف شود، چراکه زمانی که منطقه‌ای بحرانی می‌شود و یک تهدید زیست محیطی در جهت انتشار گرد و غبار است، عوامل مخرب در تضاد با برنامه‌های احیای منطقه باید حذف شوند.

مدیرکل محیط زیست استان البرز با بیان اینکه حضور شترها و دام‌ها از جمله عوامل تهدید و بروز گرد و غبار در مناطق مذکور است، گفت: حضور شترها در مناطق بیابانی استان البرز باعث تخریب مراتع شده و این مناطق به دلیل بایر بودن، نیازمند احیا هستند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۳۴ ۱۳ دی ۱۳۹۷
روستائيا كم با گوسفند و بزهاشون محيط زيست مملكت رو از بين بردن شترم بهشون اضافه شد