سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روزنامه گاردین گزارش داد؛

آشنایی با دموکرات‌هایی که سال ۲۰۱۹ را برای ترامپ به جهنم تبدیل خواهند کرد

روزنامه گاردین در مطلبی به فهرست دموکرات‌هایی اشاره کرد که سال میلادی جاری را برای رئیس‌جمهور آمریکا به جهنم تبدیل خواهند کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه گاردین، انتخابات میان دوره‌ای سال گذشته کنگره آمریکا به دوران تک حزبی در واشنگتن خاتمه داد. در ژانویه 2019 دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با مجلس نمایندگانی روبه‌رو است که اکثریت آن در اختیار دموکرات‌هایی است که سخت مشتاق مبارزه  با او هستند.

روسای کمیته‌های آتی مجلس نمایندگان وعده داده‌اند تا نظارت سخت و دقیقی را بر ترامپ و دولت او داشته باشند. دموکرات‌ها که اکنون اکثریت مجلس نمایندگان را در اختیار دارند، قدرت و منابع لازم برای پیگیری تحقیقات، صدور احکام و درخواست شهادت را دارند.

گاردین در ادامه این مطلب به فهرستی از دموکرات‌هایی اشاره می کند که می توانند سال 2019 را برای ترامپ به جهنم تبدیل کنند.

الایجا کومینگ، رئیس آتی کمیته تحقیقاتی مجلس نمایندگان آمریکا، در دوره جدید یکی از قدرتمندترین کمیته ها را در واشنگتن در اختیار دارد. او در ماه میلادی جاری تبدیل به یکی از محققان اصلی دموکرات در خصوص اقدامات دولت ترامپ خواهد شد. رویکرد او در خصوص دولت ترامپ به این صورت عنوان شد: آیا ترامپ از ریاست جمهوری خود منافعی را کسب کرده است؟ او همچنین پرداخت‌های محرمانه (حق‌السکوت) به زنانی که با ترامپ روابط خارج از چارچوب داشته‌اند را بررسی خواهد کرد. 

آدام شیف، رئیس آتی کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان یکی از مخالفان سیاسی جدی رئیس جمهور آمریکا است. آدام شیف که پیشتر ترامپ او را آدام شیف کوچک خطاب کرده بود، اکنون در راس کمیته اصلی تحقیقات مجلس نمایندگان درباره مداخله ادعایی روسیه در انتخابات 2016 قرار دارد. این نماینده دموکرات اعلام کرده موضوع دریافت کمک مالی رئیس جمهور از منابع خارجی را در تحقیقات خود مورد بررسی قرار خواهد داد، چیزی که ترامپ آن را عبور از خط قرمزها نامیده است. شیف همچنین به دنبال بررسی این موضوع است که آیا ترامپ با اخراج جیمز کومی، اداره کننده سابق اف بی آی، قصد ایجاد اختلال در تحقیقات پلیس فدرال درباره خود را داشته است. احضار دونالد ترامپ جونیور، پسر ترامپ برای ادای شهادت از دیگر موارد مورد نظر آدام شیف است.

جرالد ندلر، رئیس آتی کمیته قضایی مجلس نمایندگان، اگرچه در خصوص مطرح کردن موضوع استیضاح ترامپ محتاط بوده ولی در ماه دسامبر اعلام کرد درخواست ترامپ از مایکل کوهن، وکیل خود برای پرداخت محرمانه برای روابط خارج از چارچوب خود می تواند جرمی قابل استیضاح باشد. ندلر فهرست موضوعاتی را که در کمیته او بررسی خواهد شد، اعلام کرد: مداخله ادعایی روسیه در انتخابات سال 2016، سیاست مربوط به جداکردن خانواده‌های مهاجر در مرزها، مسئله سوءاستفاده جنسی برت کاوانا، عضو دیوان عالی آمریکا و افزایش میزان جرایم ناشی از نفرت از زمان انتخاب ترامپ.

ماکسیم واترز، رئیس آتی کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان که بارها از سوی ترامپ مورد اهانت قرار گرفته، ترامپ را فردی بی رحم با رفتارهای غیرانسانی می داند که عاشق ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه است و در برابر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی زانو زده است. واترز بارها خواستار انتشار اطلاعاتی درباره معاملات بانکی خصوصی ترامپ بوده است. اکنون در سمت رئیس کمیته خدمات مالی مجلس او این قدرت را دارد که از دویچه بانک در خصوص نقل و انتقالات مالی ترامپ درخواست کند. او یکی از اولین دموکرات‌هایی است که خواستار استیضاح ترامپ شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.