سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تجهیز آزادراه‌های بزرگ کشور به عوارض الکترونیکی تا قبل از عید نوروز

یک مقام مسئول گفت: آزاد راه قزوین- رشت، تهران- ساوه، تهران- قم، کرج- قزوین تا پیش از عید نوروز مجهز به عوارض الکترونیکی می‌شوند.

محمدحسین میرشفیع معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور در گفت‌وگو با خبرنگار  راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از الکترونیکی شدن آزادراه‌های بزرگ کشور تا عید نوروز خبر داد و گفت: تعدادی از آ‌زادراه‌های کشور به زودی الکترونیکی می‌شوند و مردم برای استفاده از این آزاد‌راه‌ها نیازی به تهیه و یا خرید کارت‌های الکترونیکی ندارند.

وی افزود: مردم به راحتی می‌توانند با استفاده از تلفن و یا قبض‌های تلفن خانه از این آزادراه‌های الکترونیکی استفاده کنند.

میرشفیع تأکید کرد: آزادراه‌های الکترونیکی برای دریافت عوارض پلاک خودرو را شناسایی می‌کنند و هزینه عوارض با شناسایی این پلاک‌ها از حساب آنها کسر می‌شود.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور با اشاره به اینکه ممکن است در اوایل استفاده از آزادراه‌ها اختلالاتی در سیستم آنها ایجاد شود، گفت: سعی می‌کنیم سرمایه گذار و اکیپ کادر فنی سوئیچ ارتباطی بین آزادراه‌های مختلف را با پلیس راه‌های کشور و سایر دستگاه‌ها هرچه سریع‌تر آماده کند و امیدواریم تا قبل از عید نوروز این طرح بزرگ الکترونیکی عملیاتی شود.


بیشتر بخوانید: تمامی آزاد راه‌های کشور به عوارض الکترونیکی مجهز می‌شوند 


وی توضیح داد: آزاد راه قزوین- رشت، تهران- ساوه، تهران- قم، کرج- قزوین و تهران- پردیس از مهم‌ترین آزادراه‌های کشور هستند که به عوارض الکترونیکی مجهز می‌شوند.

میرشفیع با اشاره به اینکه هدف از راه اندازی این طرح رضایت مردم، صرفه جویی در زمان و کاهش ترافیک‌های پیش از ورود عوارضی‌ها است، افزود: حذف عوارض کاغذی و رفع مشکل تهیه پول خُرد از سوی مردم از دیگر مزایای این طرح به شمار می‌رود.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور اظهار کرد: صرفه جویی در سوخت و زمان، افزایش ایمنی آزاد راه‌ها، کاهش تلفات و تصادفات جاده‌ای و همچنین شفافیت دریافت عوارض از مهم‌ترین اهداف راه اندازی دریافت عوارض الکترونیکی است.

وی گفت: الکترونیکی کردن آزاد راه‌ها باعث می‌شود که بتوانیم آمار شفاف و روشنی از دریافت عوارض به شرکت‌های سرمایه گذار بدهیم.

انتهای پیام/

ترافیک پشت عوارضی آزادراه‌ها برطرف می‌شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.