سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خداحافظی نیکی هیلی با حساب توییتر ۱.۶۷ میلیونی‌اش

سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل به دلیل کناره‌گیری از سمتش مجبور است با حساب توییتر خود هم خداحافظی کند.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت فاکس نیوز، به دنبال کناره گیری «نیکی هیلی»، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل از سمت خود، وی هم اکنون مجبور است حساب توییتر 1.67 میلیونی خود را به دلیل قوانین وزارت امور خارجه آمریکا پاک کند.

بر اساس قوانینی که در دوره باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا در حوزه رسانه های اجتماعی وضع شده است، وی مجبور است پس از ترک سمت خود با حساب توییترش و همه  تصاویر و اطلاعات آن خداحافظی کند.

هیلی روز گذشته (سه شنبه) در توییتر نوشت: «بر اساس قوانین وزارت امور خارجه آمریکا، من باید حساب توییتر شخصی ام را که سالها از آن استفاده می کرده ام با همه دنبال کنندگان، تاریخچه، تصاویر و اطلاعات آن پاک کنم. لطفا این پیام را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

هدف از وضع این قانون در دولت اوباما این بوده است که مقامات ارشد سیاسی از جایگاه خود برای جذب دنبال کننده در حساب توییتر استفاده نکنند و در واقع زمانی که پست خود را ترک می کنند باید آن حساب توییتری را حذف کنند.

پیش از این گمان می‌رفت که هیلی قصد دارد در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا نامزد شود و به رقابت با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بپردازد. این در حالی است که وی در ماه اکتبر سال جاری میلادی اعلام کرد که قصد شرکت در انتخابات را ندارد.

نیکی هیلی در ژانویه سال 2017 به عنوان سفیر آمریکا در سازمان ملل انتخاب شد؛ اما او چندی پیش در تصمیمی غیرمنتظره از این سمت استعفا کرد. با وجود اینکه هیلی مسائل خانوادگی را علت اصلی کناره گیری اش عنوان کرد، برخی از گزارشها نشان می دهد که او احتمالا به دلیل متهم شدن به نقض قوانین کاری، تصمیم به کناره گیری گرفته است. ترامپ پیش از این «هدر نائورت»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا را به عنوان گزینه خود برای جانشینی نیکی هیلی معرفی کرد. او پیشتر نیز گوینده خبر شبکه فاکس نیوز بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، سازمان ملل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۵۲ ۱۲ دی ۱۳۹۷
۱.۵ میلیون و نیم از ۷۰۰ میلیون هندی چیزی نیست!