سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روایت یک مسیر:

اتصال تمامی استان‌های کشور به شبکه ریلی/ رشد لوکوموتیو‌ها طی ۴۰ سال گذشته

رئیس انجمن حمل و نقل ریلی گفت: اتصال تمام استان‌ها به شبکه ریلی بزرگترین دستاورد توسعه حمل‌ونقل ریلی بعد از انقلاب است.

محمد رجبی رئیس انجمن حمل و نقل ریلی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه پیش از انقلاب توسعه شبکه ریلی تنها در برخی از استان‌های کشور ایجاد شده بود، گفت: اتصال تمام استان‌های کشور به شبکه ریلی بزرگترین دستاورد توسعه حمل‌ونقل ریلی بعد از انقلاب است.

وی ادامه داد: هنوز برخی از شهر‌ها مانند البرز و کردستان به شبکه ریلی متصل نشده‌اند که به زودی این پروژه‌ها فعال می‌شود.

رجبی درباره سرعت حرکت قطار‌ها گفت: پیش از انقلاب حداکثر سرعت سیر قطار‌ها ۱۴۰ کیلومتر بود، اما هم اکنون ما توانستیم سرعت سیر قطار‌ها را به ۱۶۰ کیلومتر برسانیم که افزایش ۲۰ کیلومتری سرعت سیر در ساعت خود نقش مهمی در حوزه ریلی دارد.

رئیس انجمن حمل‌ونقل ریلی افزود: هدف‌گذاری ما در این بخش افزایش سرعت به ۲۰۰ کیلومتر است و امیدواریم با حمایت از بخش‌های ریلی بتوانیم تا افق ۱۴۰۴ به این سیر سرعت برسیم.

افزایش ظرفیت حمل بار از ۸ هزار تن به ۲۵ هزار تن

وی با بیان اینکه در بخش حمل بار ریلی توانسته‌ایم به دستاورد‌های بزرگی برسیم، افزود: پیش از انقلاب حمل بار توسط ریل ۸ هزار تن بود، اما هم اکنون میزان جابه‌جایی بار در این بخش به ۲۵ هزار تن رسیده است.

رجبی ادامه داد: رشد لوکوموتیو‌ها در بخش ریلی بسیار چشمگیر بوده به طوری که در آن دوران تعداد لوکوموتیو‌های فعال کمتر از ۳۰۰ عدد بود، اما اکنون تعداد تمامی لوکوموتیو‌های فعال به ۴۰۰ عدد رسیده و توانسته‌ایم بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ لوکوموتیو را فعال کنیم.


بیشتر بخوانیم:اجرای طرح TOD در راه‌آهن با مشارکت بخش خصوصی/ رشد عملکرد مسافری و باری راه‌آهن در سال جاری


رئیس انجمن حمل‌ونقل ریلی با بیان اینکه توانستیم تمام پایانه‌های بندری از جمله بندر شهید رجایی، بندر امام و چابهار را به شبکه ریلی متصل کنیم، افزود: برخی از مسیر‌های ریلی همچون بندرعباس _ بافق،  تهران _ مشهد و تبریز – زنجان از مهم‌ترین مسیر‌هایی است که در بخش دو خطه کردن توسعه یافته‌اند.

 سه خطه شدن راه آهن تهران _ مشهد

وی تأکید کرد: تهران – مشهد به زودی به خطوط‌ سه خطه شبکه ریلی متصل می‌شوند.

رجبی با اشاره به اینکه بعد از انقلاب اسلامی ۵۵ واگن مسافری را با استفاده از نیرو‌های متخصص داخلی ساخته و تعدادی از آنها را وارد کرده‌ایم، گفت: متأسفانه تعداد زیادی از واگن‌های مسافری این بخش دچار فرسودگی شده‌اند که امیدواریم با تخصیص ارز کالا‌های اساسی بتوانیم این بخش را فعال کنیم.

انتهای پیام/

توجه دولت به شبکه ریلی باید تقویت شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
علی
۱۳:۰۱ ۱۷ دی ۱۳۹۷
با سلام
لطفا بفرمایید تمام استانها یعنی چی .
ایلام فک کنم یه استانه پس چرا وصل نیس؟
عباس گودرزی
۱۰:۴۱ ۱۷ دی ۱۳۹۷
سلام در لرستان چه کرده اید ؟ درود و ازنا که درمسیر خوزستان ،تهران واقع شده اند دیگر شهر های بزرگ استان مثل بروجرد و خرم آباد هنوز خبری نه از خدمات ریلی دارند نه جاده مناسب و حتی چند دوره به نماینده ای باج دادند شاید هواپیمایی بر زمینشان توقف کند که نشد مظلومیت در مرکز کشور حتی از استانهای حاشیه به مراتب فراوانتر است ولی در دفاع از کشور همواره پیشتاز بوده اند مثل کربلای 4 بعضی از وزرا باید از شهدای لرستان خجالتی بکشند
ناشناس
۱۰:۲۸ ۱۷ دی ۱۳۹۷
اتوبان تهران شمال درست کنید ...۱۰۰سال پیش بدونه وسایل امروزی تونلها کنده شده......
ناشناس
۰۹:۳۹ ۱۷ دی ۱۳۹۷
آیا استانهایی مثل بوشهر ، خراسان جنوبی، کهگیلویه و بویراحمد ،چهارمحال و بختیاری ... دارای شبکه ریلی هستند مسلما خیر .
ناشناس
۰۹:۳۱ ۱۷ دی ۱۳۹۷
مرکز استان البرز به شبکه وصل است
ناشناس
۰۸:۴۴ ۱۷ دی ۱۳۹۷
ایلامم راه آهن نداره با وجود اینکه یک و نیم میلیون زائر در سال دارن میان مهران و بعدش کربلا مسئولین میگن توجیح اقتصادی نداره این در حالیه که علاوه بر مسافر مرز مهران سالانه چند ده هزار میلیارد تومان کالا ازش صادر میشه به عراق
مجتبی
۰۸:۴۴ ۱۷ دی ۱۳۹۷
کجاش همه استانها به شبکه ریلی متصل هستن یکیش همین استان بوشهر که مرکز تولید نفت و گاز هست و محروم از همه چی
علی
۰۸:۱۸ ۱۷ دی ۱۳۹۷
با توجه به افزایش حمل ونقل ریلی ولی متاسفانه حقوق و مزایای پرسنل شرکتی راه آهن که بخش عظیمی از نیروهای راه آهن رو تشکیل میدن نسبت به پرسنل رسمی و قراردادی راه آهن بسیار ناچیز و از سر اجبار ه و متاسفانه این امر احساس طعلق رو از این نیرو ها گرفته .
سعید
۰۹:۱۶ ۱۷ دی ۱۳۹۷
مهمترین کلیدور اقتصادی شمال به جنوب در طی این همه سال فقط مسیر تهران به قم آن را دوخطه کردندو بقیه مسیر همان یک خط دوران گذشته است شعار هم حدی دارد؟
mohammad
۰۸:۱۶ ۱۷ دی ۱۳۹۷
به نام خدا البته استان چهارمحال و بختیاری جزء ایران محسوب نمی شود چون هیچ شهری حتی مرکز آن یعنی شهرکرد هم به شبکه ریلی کشور متصل نیست
reza
۱۰:۰۹ ۱۷ دی ۱۳۹۷
ما ایلامی ها هم به ریل متصل نیستیم تا کی محرومیت
ناشناس
۰۸:۰۸ ۱۷ دی ۱۳۹۷
مایه خجالت
سید احمد
۰۷:۵۱ ۱۷ دی ۱۳۹۷
ببخشید آقای رجبی ظاهرا بوشهر به شبکه ریلی وصل نشده ویا ما اطلاع نداریم
ناشناس
۰۶:۳۸ ۱۷ دی ۱۳۹۷
مگه کهگیلویه و بویراحمد جز استانهای این کشور نیس؟ ما هم وصل نیستیم به شبکه ی ریلی
رحمن
۰۶:۲۷ ۱۷ دی ۱۳۹۷
تشکر از اینکه تمام استانها به شبکه ریلی متصل شده خوب است.اما در توسعه بقیه امور واقعا توسعه ای روی نداده خیلی تعجب کردم .خیلی جای فعالیت مانده است.واگن سازی خیلی عقب است.بازار منطقه باید برای ایران باشد.و نه بریم بخریم.
محمود
۰۴:۳۱ ۱۷ دی ۱۳۹۷
هیچ ماست فروشی نمیگوید ماست من ترش است
ناشناس
۰۲:۳۹ ۱۷ دی ۱۳۹۷
خیلی توجه نکنید هنوز هیچ نقطه ای از استان بوشهر به شبکه ریلی متصل نیست
صادق
۰۱:۲۰ ۱۷ دی ۱۳۹۷
با سلام
استان ایلام هم به شبکه ریلی وصل نیست از قلم افتاده
ناشناس
۰۰:۴۹ ۱۷ دی ۱۳۹۷
هر بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی قطار نداره
ناشناس
۰۰:۲۴ ۱۷ دی ۱۳۹۷
اردبیل کجا خط راه آهن دارد؟