سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: ارائه تسهیلات مناسب از سوی نظام بانکی به بخش حمل و نقل ریلی برای رونق این بخش ضروری است.

ارائه تسهیلات مناسب به حمل ونقل ریلی/ میانگین عمر ناوگان ریلی قابل قبول نیستصدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه نظام بانکی ما یک نظام فرسوده است، گفت: طبق گفته‌های دولت نظام بانکی در کشور نیازمند یک جراحی جدی است و باید با بهبود وضعیت نظام بانکی بتوانیم به بخش‌های حمل و نقلی و ریلی کمک کنیم.

وی ادامه داد: نظام بانکی کشور باید به کمک حوزه‌های سرمایه‌گذاری حمل و نقلی از جمله راه‌آهن بیاید و بتواند رکودی که در این حوزه به دلیل نبود منابع مالی ایجاد شده را برطرف کند.

بدری یادآوری کرد: متاسفانه نظام بانکی هم‌اکنون به گونه‌ای اجرا می‌شود که بیشتر به دنبال بازار‌های سوداگری است و توجه چندانی به تولید و بازار‌های سرمایه‌گذاری نمی‌کند و همین امر زمینه‌ساز مشکلات جدی در این بخش شده است.


بیشتر بخوانیم:احتمال توقف سیر ترن‌ست‌در شبکه ریلی تا ۲ ماه آینده


سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه نظام بانکی باید به طور قطع به حمل ونقل بخش خصوصی توجه ویژه‌ای داشته باشد، گفت: نظام بانکی باید با ارائه تسهیلات مناسب، مشکلاتی که دامن‌گیر قطار‌های پرسرعت شده است را برطرف کند.

وی توضیح داد: هم‌اکنون با منابع محدود دولت و شرایط اقتصادی که به کشور تحمیل شده به طور طبیعی اولویت بندی‌هایی که برای تخصیص ارز با قیمت پایین انجام می‌شود باید به کالا‌های اساسی تعلق گیرد و در این امر حوزه‌های حمل ونقلی و قطار‌های پرسرعت در اولویت هستند.

بدری در پایان گفت: تا کنون پیشرفت‌های قابل قبولی در نوسازی ناوگان‌های حمل ونقلی صورت گرفته، اما کاهش میانگین عمر حمل ونقل ریلی در مقایسه با پیش‌بینی‌هایی که در نظر گرفته شده قابل قبول نیست و باید بیش از این میزان کاهش یابد.

انتهای پیام/

 رونق قطارهای پرسرعت در کشور ضروری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار