سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان بسیج اساتید طلاب و روحانیون کشور:

مسلمان بی دین برای امت اسلامی خطر آفرین است/اگر مردم و مسئولان پیرو خط رهبری باشند به پیشرفت‌های چشمگیری دست خواهند یافت

رئیس سازمان بسیج اساتید طلاب و روحانیون کشور گفت: مسلمانی که بی‌دینی را سرلوحه رفتاری خودش قرار می‌دهد، یقینا برای امت مسلمان خطر آفرین است.
 
به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، حجت الاسلام و المسلمین عبدالعلی گواهی رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور در ویژه برنامه‌های هفته بصیرت حرم مطهر رضوی که شب گذشته در رواق امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: مومن انقلابی که از خط انقلاب و رهبری فاصله می‌گیرد برای جمهوری اسلامی ایران مشکل آفرین می‌شود.

وی با بیان اینکه به اینکه قرائت و عمل به دستورات قرآنی و حق‌محوری به انسان بصیرت می‌دهد، تصریح کرد: بصیرت در عرف سیاسی یعنی تشخیص حق و باطل، عوامل زیادی در بصیرت افزایی انسان دخیل است که یکی از آن‌ها دائم الذکر بودن می‌باشد، کسی که در همه شئونات زندگی یاد خداوند را فراموش نکند به بصیرت می‌رسد.

رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور نهج‌البلاغه از کتاب‌هایی برای شناخت حق واقعی دانست و گفت: یاد مرگ دومین عامل بصیرت افزایی به‌شمار می‌رود، یاد این مهم باعث می‌شود تا انسان کمتر خطا کرده و در انتخابات و قضاوت‌های خویش حق را مد نظر داشت باشد.

حجت الاسلام و المسلمین گواهی افزود: امام علی (ع) در حدیثی بالاترین فتنه را تبعیت از شهوت برشمرده، البته شهوت انواع مختلفی دارد که شامل ریاست، دیده شدن، جاه طلبی، تجمل گرایی و... می‌شود.

وی با اشاره به اینکه زیارت عاشورا مصداق بارز دشمن شناسی است، اظهار داشت: در روایتی امام معصوم (ع) می‌فرماید «زمانی فرا می‌رسد که انسان‌ها وقتی صبح از خانه بیرون می‌روند مومن هستند، ولی شب که به خانه برمی‌گردند کافرند مگر کسانی که اهل علم هستند» که منظور از علم همان حق شناسی و پیروی از حق است.

رئیس سازمان بسیج اساتید طلاب و روحانیون کشور گفت: اگر ملت ایران به همراه همه مسئولان پیرو خط رهبری باشند یقینا کشورمان پیشرفت‌های چشمگیری خواهد داشت.

انتهای پیام//آ. ح
 

بصیرت در سیاست به معنای تشخیص حق از باطل است

برچسب ها: روحانیون ، بسیج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.