دنیا طلبی لذت عبادت را از بین می‌برد/سستی در عبادت یکی از آفات تعالی انسان در فرهنگ اسلامی استمدیر موسسه راهبردی حق‌پژوهی گفت: دنیاطلبی و حب به دنیا از عواملی است که انسان را از لذت عبادت محروم می‌کند.
 
به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، حجت‌الاسلام مرتضی امین‌نیا مدیر موسسه راهبردی حق‌پژوهی در جلسه چهل و یکم از سلسله نشست‌های با خادمان خورشید که با موضوع شرح دعای مکارم الاخلاق امام سجاد (ع) در رواق کوثر حرم رضوی برگزار شد، اظهار کرد: سستی در عبادت یکی از آفات تعالی انسان در فرهنگ اسلامی شناخته‌شده و امام سجاد (ع) در دعای مکارم الاخلاق از خداوند می‌خواهد سستی در عبادت را از او دور کند.

وی تصریح کرد: پیامبر اکرم (ع) بهترین انسان را کسی می‌داند که عبادت را با آغوش باز بپذیرد و انسان باید اینگونه عبادت کند.

مدیر مؤسسه راهبردی حق‌پژوهی گفت: اگر کسی به‌صورت باطنی عبادت را انجام دهد دیگر مشکلات روزگار روی او اثرگذار نخواهد بود و سختی‌های روزگار بر او آسان می‌شود.

امین نیا افزود: در مقابل عاشقان عبادت کسانی هستند که به‌واسطه عشق به دنیا از آخرت بازمی‌مانند. دنیاطلبی و محبت به دنیا از عواملی است که انسان را از لذت عبادت محروم می‌کند.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از عوامل لذت نبردن از عبادت می‌تواند افزایش نفاق باشد و افرادی که نفاق در ذهن آن‌ها رخنه کرده است از لذت عبادت محروم شده‌اند.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

افرادی که نفاق در ذهن آن‌ها رخنه کرده است از لذت عبادت محروم شده‌اند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.