سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی مرکز تحقیقات فرآوری لیزری مواد در ملایر

مسئول مرکز تحقیقات فرآوری لیزری مواد دانشگاه ملایر گفت: پس از پنج سال مرکز تحقیقات فرآوری لیزری مواد دردانشگاه ملایر راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمود مرادی، مسئول مرکز تحقیقات فرآوری لیزری مواد دانشگاه ملایرافزود: فعالیت این مرکز در ایران منحصر به فرد بوده و قابلیت انجام بیشتر فرآیندهای صنعتی با لیزر را فراهم کرده است.

وی بیان کرد: این مرکز دارای یک دستگاه لیزر فیبری یک کیلو وات است که سیستم حرکتی آن یک میز سه محور سی.ان.سی (CNC) است.

مسئول مرکز تحقیقات فرآوری مواد دانشگاه ملایر ادامه داد: این سیستم با سرعت کنترل شده در سه راستای ایکس (X) وای (Y) و زد (Z) می تواند حرکت در مسیرهای منحنی را نیز داشته باشد.

مرادی ادامه داد: علاوه بر این سه، هد لیزر جوشکاری، برشکاری و پودر پاش هم محور به همراه یک منبع تغدیه پودر دوقلو قابلیت های مختلف جوشکاری، برشکاری، سوراخکاری، فرم دهی، سخت کاری و پوشش دهی لیزری و پرینت سه بعدی را محقق کرده است.

وی همچنین قابلیت انجام شبیه سازی تمامی فرآیندهای ذکر شده را از دیگر توانمندی های این مرکز تحقیقات عنوان کرد.

مسئول مرکز تحقیقات فرآوری لیزری مواد در دانشگاه ملایر اظهار داشت: علاوه بر انعقاد چند تقاهم نامه صنعتی در داخل کشور، به منظور ارتباط های علمی و پژوهشی، تاکنون تفاهم نامه های پژوهشی با دانشگاه های «فرتونگن» آلمان و پلی تکنیک «دی باری» ایتالیا منعقد شده است.

مرادی یادآور شد: همچنین با دانشگاه های داخل کشور مانند دانشگاه های صنعتی شریف، صنعتی خواجه نصیر، بیرجند و تبریز نیز در قالب طرح های تخصصی دکتری و کارشناسی ارشد همکاری های گسترده ای آغاز شده است.

وی گفت: در حال حاضر زمینه همکاری و ارایه خدمات به مجموعه های دانشگاهی، صنعتی و پژوهشی کشور وجود دارد و این مرکز در حال حاضر به درآمدزایی رسیده است.

مرادی با بیان اینکه علم کاربرد لیزر در صنعت جهان رو به گسترش است، ابراز امیدواری کرد: وجود این مرکز بتواند موجب رشد و بالندگی دانشگاه و کشور شود.

انتهای پیام/ج


 راه اندازی مرکز تحقیقات فرآوری لیزری مواد در ملایر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.