سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتبارات استانی پاسخگوی نیاز راه‌های روستایی قزوین نیست

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین گفت: کاهش ۴۰ درصدی اعتبارات استانی در حوزه حمل و نقل باعث شده است تا بودجه فعلی پاسخگوی نگهداری و بهسازی راه‌های فرعی و روستایی استان نباشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛ افشین پیرنون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین در نشست شورای هماهنگی راه و شهرسازی گفت: با توجه به اینکه اعتبارات راه‌های روستایی از منابع استانی تامین می‌شود با وجود افزایش ۲ برابری قیمت‌ها و افزایش سطح دستمزد و مصالح، ما حتی شاهد کاهش اعتبارات نیز بوده ایم.

پیرنون افزود: این در حالی است که در حوزه اعتبارات ملی که محل تامین اعتبارات راه‌های اصلی نیز هست شاهد افزایش ۴۰ درصدی بوده ایم.

وی اضافه کرد: بر اساس اصل ۴۴ معتقدیم حتی راهداری زمستانه نیز باید به بخش خصوصی سپرده شود که البته در حال حاضر این امکان وجود ندارد، اما در صورت ایجاد زیر ساخت‌های انجام این کار لازم و ضروری خواهد بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین گفت: خواسته امروز مردم برای حل مشکلات حوزه حمل و نقل و رسیدگی به وضعیت راه ها، مطالبه‌ای معقول است که به دلیل مشکلات موجود قادر نیستیم به طور مناسب به آن‌ها پاسخ دهیم.

به گفته وی، اداره کل راهداری و حمل و نقل قزوین با وجود همه مشکلات، اقدامات اولیه در زمینه راه‌های فرعی و روستایی استان از قبیل: ایمن سازی و لکه گیری آسفالت را همه ساله و به طور مستمر انجام می‌دهد.

پیرنون در ادامه با اشاره به سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به قزوین برای افتتاح طرح نمادین راهداری زمستانه کشور، تاکید کرد: با توجه به تغییر نگرش در این حوزه، راهداری اضطراری و زمستانه در نگرش مهندسی و جلوگیری از پراکنده کاری‌ها در دستور کار جدی این اداره کل قرار گرفته است تا جایی که در بارش‌های اخیر کشور که شاهد کندی تردد خودرو‌ها در بسیاری از راه‌های کشور بودیم، قزوین با اعمال این سیاست کاری کمترین مشکل را در بین سایر استان‌ها داشت.

این مسوول با اشاره به افزایش ۲۵ دستگاه ماشین آلات راهداری به ناوگان این اداره کل در ۲ سال گذشته، افزود: افزایش این تعداد از ماشین آلات باعث ارتقای سطح خدمات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین نیز شده است.

انتها ی پیام/

کاهش ۴۰ درصدی اعتبارات استانی در حوزه حمل و نقل

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.