سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد یکی از قطب‌های درمانی آسیا/ پویش اهداء خون، یک کار خیر در مشهد

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: وجود بارگاه منور رضوی در مشهد می‌تواند این شهر را به یکی از قطب‌های درمانی آسیا تبدیل کند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، اسلامی مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی با اشاره به راه اندازی پویش‌های اجتماعی گفت: این حرکت‌ها و برنامه‌ها می‌تواند موجب حضور منظم و مستمر داوطلبان و اهداکنندگان در مراکز اهداء خون برای شرکت در این کار خیر شود.

وی تصریح کرد: ظرفیت تولید کیسه و فرآورده‌های خونی در استان سالانه یکصد هزار کیسه است در حالی که اینک ۳۵۲ هزار کیسه برای ۵۹ بیمارستان استان تولید می‌شود.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: ز ابتدای امسال بیش از ۱۵۰ هزار کیسه خون و فرآورده‌های خونی در استان تهیه شده که پس از تهران و فارس مقام سوم را در این زمینه داریم.

اسلامی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۸۰ هزار نفر مراجعه کننده داشته که از این تعداد از ۱۴۰ هزار نفر عمل خون‌گیری انجام شده است، ادامه داد:  با اهدای خون هم فرد از صحت و سلامتی خود آگاه شده و نیز با اهدای این خون جان سه نفر دیگر را نجات داده است. 

وی به شرایط اهدای خون اشاره کرد و اظهار داشت: افرادی که در رده سنی ۱۸ تا ۶۰ سالگی قرار دارند و وزن بالای ۵۰ کیلوگرم را داشته باشند می‌توانند عمل اهدای خون را انجام داده و از مزایای آن بهره‌مند گردند. 



انتهای پیام//آ. ح
 

خراسان رضوی رتبه سوم در تهیه فرآورده‌های خونی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.