رئیس پایگاه انتقال خون تربت حیدریه گفت: در نیمه نخست امسال ۹ هزار و ۲۰ نفر برای اهدای خون به این پایگاه مراجعه کردند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲ درصد کاهش داشته است .

کاهش ۲ درصدی اهدای خون در تربت حیدریهعلیرضا علاقه‌مند رئیس پایگاه انتقال خون تربت حیدریه در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: از 20 هزار نفر که برای اهدای خون به این پایگاه مراجعه کرده اند هفت هزار و ۴۶۰ نفر موفق به اهدای خون شدند که ۶ هزار و ۹۳۱ نفر آنان مرد بودند.

وی اظهار داشت: در این مدت بیش از ۶۰۰ واحد خون فیلتر شده برای بیماران تالاسمی در این پایگاه فراوری شدو هم اکنون به گروه‌های خونی منفی بیش از سایر گروه‌های خونی نیاز داریم.

رئیس پایگاه انتقال خون تربت حیدریه تصریح کرد: پایگاه انتقال خون تربت حیدریه ۲ بیمارستان در این شهرستان، ۲ بیمارستان در کاشمر، یک بیمارستان در رشتخوار و یک بیمارستان در خواف را زیر پوشش دارد و همچنین به عنوان پایگاه معین مشهد شناخته شده و علاوه بر آن خون مورد نیاز شهرستان‌های زاوه و مه ولات را هم تامین می‌کند.

علاقه‌مند افزود: در حالی که استاندارد نیروی فنی برای هر پایگاه ۱۲ نفر است، در این پایگاه با نیمی از این تعداد به بیمارستان‌های یاد شده خدمات ارائه می‌کنیم.

وی گفت: برخی اهدای خون را منوط به ایام یا فصول خاصی می‌کنند، ولی شایسته است این عمل خیر در طول سال تداوم یابد.


انتهای پیام //ز. ج

 

مراجعه ۹ هزار و ۲۰ نفر به پایگاه انتقال خون تربت حیدریه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.