سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادرات تجهیزات پزشکی ۱۰ برابری، برنامه ریزی وزارت بهداشت

مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت برای صادرات ۱۰ برابری تجهیزات پزشکی برنامه ریزی کرد.

مسایلی مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  گفت: اندازه بازار تجهیزات پزشکی کشور نسبت به بازار دنیا کمتر از یک درصد است و تولیدکنندگان در صورتی می‌توانند موفق عمل کنند که تولید برای آن‌ها مقرون به صرفه باشد و با رقبای خارجی رقابت کنند.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت با هماهنگی سایر دستگاه‌ها و تولیدکنندگان کشور صادرات تجهیزات پزشکی از ۲۴ میلیون دلار در سال گذشته را به ۲۴۰ میلیون دلار برنامه ریزی کرده است.

مسایلی گفت: اقداماتی که در این زمینه انجام شد توجه به استاندارد‌های بین المللی اتحادیه اروپا و اخذ نشان CE به صورت الزامی برنامه ریزی شد و همچنین تسهیلات برای تولید کنندگان تجهیزات پزشکی در نظر گرفته شده که آن‌ها در این چهارچوب بتوانند استاندارد‌های محصولات خود را ارتقا دهند.

مسایلی افزود: در نمایشگاه‌های بین المللی دنیا هدفگذاری کردیم و تاکنون در ۳ نمایشگاه بزرگ دنیا تولیدکنندگان ما حضور داشتند و یکی از نکات مهمی که مورد تاکید وزیر بهداشت است الزام افزایش توان علمی و فنی است.

وی گفت: قریب به هزار تولیدکننده تجهیزات پزشکی در کشور فعالیت می‌کنند که ۵۶۰ تولید کننده در بازار فعالیت دارند که پروانه ساخت وزارت بهداشت را دارند و محصولات خود را در بازار عرضه می‌کنند.

مسایلی با بیان اینکه این تولیدکنندگان دانش بنیان هستند افزود: آن‌ها در فرآیند تجاری سازی و اخذ پروانه‌های فنی هستند تا محصولات خود را وارد بازار کنند.

وی گفت: افزایش تجهیزات پزشکی در دنیا حدود ۵ درصد است، اما در کشور ما ۹ درصد نسبت به متوسط دنیا گزارش شده است که یکی از پتانسیل‌هایی است که در این زمینه ما با آن مواجه هستیم.
 
انتهای پیام/م
 
 

برنامه ریزی وزارت بهداشت صادرات ۱۰ برابری تجهیزات پزشکی است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.