سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار هرسین کرمانشاه:

بانک‌ها برای واگذاری واحد‌های تملک شده در هرسین همکاری نمی‌کنند

فرماندار هرسین با اشاره به اینکه ۷۲۷۲ نفر بیکار در این شهرستان وجود دارد، گفت: برخی از بانک‌ها برای واگذاری واحد‌های تملک شده در شهرستان هرسین به سرمایه‌گذاران سنگ‌اندازی می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، امیر شاه‌آبادی با اشاره به اینکه بیکاری جوانان در استان یک واقعیت انکارناپذیر است، اظهار کرد: وظیفه دولت‌ ایجاد زیرساخت‌ها است و شهرستان هرسین در این زمینه ظرفیت‌های بسیاری از جمله بزرگراه، ایستگاه بارانداز قطار و نزدیکی به فرودگاه را دارد.

فرماندار شهرستان هرسین با بیان اینکه این شهرستان به دلیل نزدیکی به مرکز استان کرمانشاه دارای امکانات بهتری است، عنوان کرد: وظیفه دولت ایجاد زیرساخت‌ها است و وظیفه‌ای در زمینه ایجاد کارخانجات ندارد بنابراین باید زمینه برای جذب سرمایه‌گذار فراهم شود.

شاه‌آبادی با اشاره به اینکه ۱۴ واحد تولیدی راکد تعطیل شده در شهرستان هرسین وجود داشت که پنج مورد آن احیا شده است، گفت: برخی از بانک‌ها متأسفانه برای واگذاری واحد‌های تولیدی راکد که ۱۶ سال گذشته در تملک آن‌ها بوده و بدون استفاده باقی مانده است، سنگ‌اندازی می‌کنند.

فرماندار هرسین با بیان اینکه برخی از بانک‌ها در زمینه سرمایه‌گذاری با دولت همکاری نمی‌کنند، افزود: دولت با درخواست ریاست جمهوری و اذن مقام معظم رهبری از صندوق توسعه ملی مبلغ قابل ملاحظه‌ا‌ی را برای اشتغال روستایی برداشت کرده و تخصیص داده شده است.

شاه‌آبادی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته برای ۱۰۰۲ نفر اشتغال پایدار روستایی ایجاد شده است، گفت: حین و بعد از اجرای طرح، روی آن نظارت انجام می‌شود و در صورت تخلف سود، تسهیلات از ۶ درصد به ۱۸ درصد افزایش می‌یابد و وثایق نیز به اجرا گذاشته می‌شود.

فرماندار شهرستان هرسین با بیان اینکه قوانین جذب سرمایه‌گذار در کشور باید مورد بازنگری قرار گیرد، اظهار کرد: یک سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری در شهر هرسین باید ۱۶ مورد استعلام را پیگیری کند و هر کدام مدت‌ها زمان نیاز دارد.

شاه‌آبادی گفت: هرسین دومین شهرستان صنعتی استان بعد از شهرستان کرمانشاه است و سال گذشته ۴۸۰ نفر در حوزه ذوب‌آهن بیستون و گروه صنعتی شکری جذب شده‌اند و مقرر شده است با راه‌اندازی فاز دو واحد آمونیاک، ۸۰ درصد اشتغال آن به جوانان هرسینی اختصاص داده شود.

 

انتهای پیام/ت

تلاش برای اشتغال زایی جوانان در شهرستان هرسین کرمانشاه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.