معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: توسعه گلخانه ها بدلیل ارتقاء بهره‌وری آب، ایجاد اشتغال و تولید پایدار از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و برای توسعه این بخش باید بیش از گذشته تلاش شود.

 جهاد کشاورزی تسهیلات مناسبی  برای توسعه گلخانه ها  پرداخت می کندبه گزارش   خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، سید افشین صفوی  معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان مطلب فوق به اهمیت توسعه گلخانه ها پرداخت و گفت: توسعه گلخانه ها با توجه به مزایای زیادی که برای بهره‌برداران و همچنین تاثیری که در اقتصاد استان دارد از اولویت های سازمان جهاد کشاورزی است.

صفوی بیان کرد: با توجه به اینکه مصرف آب در تولید محصولات گلخانه ای بسیار پایین تر از تولید محصول در اراضی دیگر دارد بوده، تولید محصول در گلخانه صرفه اقتصادی خوبی دارد.

وی با اشاره به اینکه احداث گلخانه یک فرصت برای سرمایه گذاری است  بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان تسهیلات مناسبی را برای توسعه این بخش پرداخت می کند.

صفوی با بیان اینکه موانع و مشکلات در راستای توسعه گلخانه ها را تسهیل می کنیم  گفت: همه دستگاههای اجرایی دست اندرکار خصوصاً شرکت آب منطقه ای و بانکهای عامل درخواست کرد که در این راستا نهایت همکاری را با متقاضیان احداث گلخانه بعمل آورند.

صفوی با بیان اینکه احداث مجتمع های بزرگ گلخانه ای باعث ایجاد زنجیره تولید، رونق صادرات محصولات گلخانه ای و در نتیجه ورود به بازارهای خارجی می شود افزود: احداث مجتمع های گلخانه ای همچنین باعث ضمانت تداوم فعالیت در این زمینه و ایجاد انگیزه برای فعالیت دیگر سرمایه گذاران می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه بیان کرد: در سال جاری به لحاظ حجم پرونده های متشکله، پرداختی و سطح اجراء شده گلخانه؛ خوشبختانه فعالیتهای خوب و قابل قبولی صورت پذیرفته اما با توجه به ظرفیتهای موجود در استان نیاز به تلاش بیشتر است.



انتهای پیام/ز

 

احداث مجتمع های بزرگ گلخانه ای در کرمانشاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.