سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت احداث و حمایت از صنایع تبدیلی

رئیس اداره جهاد کشاورزی اندیمشک بر لزوم احداث و حمایت از صنایع تبدیلی در حوزه کشاورزی رونق اقتصادی و اشتغال پایدار تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید هدایت‌الله موسوی، رئیس اداره جهاد کشاورزی اندیمشک گفت: احداث کارخانه‌های صنایع تبدیلی رونق کشاورزی استان را بیش از گذشته توسعه می‌دهد و به همین دلیل، حمایت از ایجاد صنایع تبدیلی در اندیمشک جدی و با پیگیری نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان، گام‌های مهم و خوبی در این زمینه برداشته شده است.

وی افزود: با توجه به نیاز‌های اندیمشک در حوزه تولیدات کشاورزی، ایجاد صنایع تبدیلی در این شهرستان و حمایت از آن، امری ضروری است.

موسوی بیان داشت: طبق بررسی‌های صورت گرفته، امسال بیش از یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به کشت چغندر قند اختصاص یافته است و متاسفانه به دلیل نبود کارخانه‌های چغندر قند و صنایع تبدیلی مورد نیاز کشاورزان، بسیاری از محصولات کشاورزی استان به خارج از خوزستان منتقل می‌شوند.

رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک عنوان کرد: حمایت از بخش خصوصی و ورود سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای ایجاد کارخانه‌های چغندر قند در شهر‌های مختلف استان ضروری است و میانگین و ضریب کشت و تولید چغندر اندیمشک بالا بوده و همین مقوله بازگشت سرمایه و رونق چرخه تولید در این شهرستان و در حوزه صنایع تبدیلی چغندر را ایمن می‌کند.

وی گفت: برای نخستین بار کشت چغندر قند در اراضی کشاورزی شهرستان اندیمشک به صورت نشایی توسط کشاورزان این شهرستان آغاز و به اجرا رسید و کشت نشایی یک روش نوین و کم سابقه در تولید چغندر شهرستان بوده و با این روش کشت، میزان مصرف آب در کشت و تولید چغندر۳ تا ۴ نوبت در هر فصل کشت کم‌تر می‌شود.

انتهای پیام/م

حمایت از صنایع تبدیلی در حوزه کشاورزی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.